Saturday, October 11, 2008

...SUPRISE BIRTHDAY PARTY...

assalamualaikum..
disebabkan aku dah berazam tak nak bkak blog and other unnecessary web(especially e-novel =ADDICTED TO E-NOVEL ALREADY-so kena control) except for searching for PBL answer and hanya akan bukak during weekend but still e-novel are restricted(huhu kuciwa den),so waktu weekend je la aku kan ceritakan what happen seminggu b4 the weekend..

aku balik kelate 5 oktober..ptg tu sampai..
esoknya 6 oktober pagi tu plan nak wat suprise birtday party for 3 person..ayu(29 september),arja(6 oktober) and lastly my roomate,aina nauur(7 oktober)..plan pagi tu mlm tu nak wat..kami kabarkan kat semua esp for the 3 birtday girl malam ni ada sambutan ari raya sedangkan nak wat suprise birthday party sebenarnya..cam besa my tugas is to beli kek..selalunya beli kek kat kedai depan usm ni je walaupun kedai kek tu memang takda banyak pilihan..tapi disebabkan aku tak beli gapo2 lagi kat bebudak birthday girl jadi aku pun plan nak g kb mall..teha pun ditugaskan mencari kek ngan aku..then dah alang2 nak g kb mall aku ajak zue sekali sebab dia ada pesan ari tu kalu nak kuar bagitau dia,dia nak ikut dia nak beli sumthing kat farmasi..aku pun ajak la,dia pun ajak bela ngan cik sue dental..so yang nak g petang tu cukup la 5 orang dalam kelisaku nanti..

plannya nak g kul 5.45ptg..petang tu aku ada skill lab kat csc pasal PE CVS..jd pastu terus teman ainul g jumpa patient dia,esok dia kena present case kat doc..sampai sana tengok ada group lain with a doc tengah examine patient tu so kami pun tunggu kejap dalam bilik tuk student kat wad 7s tu..sambil tunggu kami discuss balik apa yang kami dapat waktu PE CVS..best la kali ni punya skill lab dapat doc. tengku alina..best sgt dia tak garang senyum je takda la takut aku nak tanya soalan..doctor lain menakutkan je..yang doc tengku alina tu sangatlah baik melayan soalan kami yang dah terang lagi bersuluh memang soklan budak baru belajar..habis semua aspek nak tanya hehehe

agak lama la menunggu kul 5 camtu baru kami dapat jumpa patient tu..patient tu muda lagi juz 24 tapi condition dia agak teruk la dengan ada tumornya+DM(Diabetis melitus)+ada cvs problem lagi..dia msk ccu sebelum ni baru stabil baru stay kat wad 7s..secra jujurnya history patient ni agak serabut la..banyak sgt penyakit..kena review byk system not only cvs system sedangkan kami ni baru sgt blaja pathology ni baru masuk cvs ngan respi system..then kul 5.30 camtu pas aku dah try wat PE kat patient tu,aku ngan aini pun beransur pulang..dalam lif nak turun balik tu tetiba hp ku berbunyi,zue fon dia cakap dia dah siap dah siap dah tunggu kat foyer dm3 dah..terkejut aku..aku dah la ada kat hospital lagi,balik bilik pun dak lagi,nak solat lagi..zue memang la sangatlah punctual..baik la dia memahami sebab aku pun rajin ngadu kat dia masuk 2nd year ni ssh sbb dah masuk clinical year kan,asyik sibuk masuk hospital+kena marah ngan doc je huhuhu lepas zue fon kalut la aku..mula la jalan laju cam doctor yang ada emergency case ja hehehe lepas2 solat,aku tak sempat g mandi pun,kami terus bertolak hehehe aku tak brapa suka orang tunggu aku sebab aku pun tak suka tunggu orang sbb penantian itu satu penyeksaan..

sampai kb mall semua berpecah,aku terus g cari hadiah untuk 3 birthday girl yang ada..agak lama jugak la masa yang aku ambil..pastu baru beli kek..km beli kekcoklat,sedap gila la kek tu..then,lastly dapat juga mac chicken yang aku idam2 kan sebelum posa ari tu lagi..hehehe lagi satu mengidam yng tak tercapai adalah piza..piza nanti la minggu depan ke..lagi satu teringin nak makan kek secret recipe la pulak hehehe tak padan dengan berat dah naik je aku ni..kena tahan ni sebab duit biasiswa pun dah tinggal ckit..tak leh2..

then malam tu dalam kul 10.30 aku,aina ngan cek su rmateku pun bertolak ke bilik cik nasuha dengan alsan sambutan hari raya..banyak gila kuih raya diorang bawak memang tak terlarat nak makan la..




aku makan ckit2 je sebab dalam cerebrum tgh bz fikr cmne nak suprisekan diorang ni,penuh2 dengan idea2 merepek hehehe dalam kul 11.15 sebenarnya kami dah nak mula wat suprise birthday party ni tetibe je cik ayu ni g bergayut fon ngan kak dia kat luar bilik lak..tak pasal2 la aku kena wat taktik ajak dia masuk dalam..then br la suprise birthday party begin..


kek coklat yang aku beli ngan teha kat kb mall

alhamdulilah the plan berjalan agak lancar..and it make 3 of my friend happy and at the same time semua orang hapi jugak hendaknya..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails