Sunday, June 19, 2011

2nd day as Korean : Lotte World

Assalamualaikum..

terkejut hari ni..buka2 je dashboard ada 5 comments waiting..haha
5 comments pun nak bising ko ni..orang lain 100 comments tak bising pun hoho

takda la..nak cakap betapa terkejutnya ainsabrina..selalunya takda comment dan paling tinggi pun 2 comments haha nampak sangat blog tak femes..
takpa2 saya tak cari populariti, saya just suka menulis (ayat cam artis pun ada "saya tak cari populariti, saya hanya nak tunjuk bakat saya saja ^^ )

tapi disebabkan 5 comment itu la, saya jadi lagi bersemangat nak menaip post baru ni.

masih dalam mision yang sama - berkongsi serba sedikit tentang cuti2 saya di Korea ari tu.


sebelum tu, ada  dalam salah satu komen tu menarik perhatian sikit :



comment cik senyumSOYA tu.

my reply : saya pun masih student jugak..tak banyak duit pun..yang buat saya berjaya g korea adalah saya betul2 jaga perbelanjaan saya dan percutian saya ke korea tu semuanya in budget. memang budget travel betul. dalam kos yang sedikit tapi saya boleh stay sampai 10 hari ^^. saya akan kongsikan insyAllah nanti dalam post2 selepas ini.

k untuk post kali ini, saya nak kongsi pasal malam kedua saya di Korea.


Malam itu kami pergi tempat ni :



Lotte world ni ala2 genting highlands, theme park yg ada indoor dan outdoor.

Seriously best. Menyesal g lewat sangat. Kami ambil tiket yang dari kul 7 sampai kul 10 ja..



kejap je masa yang ada so dapat masuk few games  =( 
tu pun dalam kul 9, almost all games dah nak tutup. Memang agak frust tapi masa tu pun kami dah agak penat ( dah penat berjalan2 di Nami Island) , nak main pun dah tak berapa nak ada mood. Bila balik bilik, belek2 balik peta lotte world, ada sedikit rasa menyesal.



 So tips saya : untuk lotte world ni kena spend satu hari kat sana. korang takkan menyesal. tempatnya sangat best lagi best dari genting highlands-bagi saya la. masa ni la untuk naikkan hormon endorphin anda !!! 

K cerita dah panjang. Pa kata kita tengok gambar pulak ^^











 
Ni few pictures of Parade. Parade ni macam perarakan watak2 kartun lotte world. Semua wataknya bercakap dalam bahasa korea – that of course kami tak paham ^^


Sempat juga bergambar dengan merry go round (dalam peta namanya : Camelot Carrousel) ni.



Napa penting sangat nak bergambar dengan merry go round  ni?
Sbb ada scene dalam stairaway to heaven berlakon kat tempat ni ^^



Tu je gambar yang ada memandangkan akhirnya ketiga-tiga kamera yang ada dah abis bateri =(

So dari situ kami ambil pengajaran. Start esoknya kami guna satu2 kamera. Guna satu je kamera, yang lagi dua jadi spare part. Bila yang 1st kamera dah abis bateri baru guna yang seterusnya ^^


Ni beberapa games yang kami berjaya join+masuk:

Atlantis : roller coster at magic island (outdoor) – 72km/sejam




Yang ni the best roller coster ever. Very thrill + excited. Rasa macam nak naik lagi sekali je ^^ Kalu korang g, jangan lupa naik ni ye. Korang pasti tak menyesal. 

2.       Flume ride : roller coster air..takda la macam roller coster sangat..ni macam naik bot je tapi turun naik turun naik macam roller coster. Tak thrill sgt tapi basah gak la baju .




3    Dynamic  theatre. : 3D theatre cerita hantu. Ni ala2 macam dekat genting hingland jugak, ada satu macam ni gak tapi tak ingat namanya. 

4.       Fantastic Odyssey : ni persembahan muzik + daun(?) bergerak2 ..saya buat tanda soal tu sebab saya pun tak pasti nak panggil apa. Secara mudahnya, ada benda2 bergerak mengikut muzik yang dimainkan. Actually benda ni budak2 punya. Kami je remaja (remaja lagi ka???) yang ada kat tempat tu, yang lain budak2 ja. Tu tempat last kami pergi sebab dah taktau nak g mana dah dan nak tempat yang boleh duduk rehat ^^. Jadi kami g la kejap tengok persembahan muzik ni.

Tu je la tempat yang berjaya pergi. Sedih kan? Ada banyak tempat nak g, dah nak tutup la. Balik2 guesthouse malam tu memang ada rasa frust sikit but overall ok la. Yang penting, ENJOY !!!

Wants more about Lotte world. How to go? The cost? Check out my post after this.

3 pengomen:

~NiZa Maksit~

huh~ btul2 tringin nak g korea!!
ermm..nak tnya kat sna snang tak cri makanan halal???..cerciter psal makan2 pula..hehehe ^^

a.s.m.a

susah jgak sbnarnya..mmg 10 hari duk sana asyik rndu nasi lemak,roti canai hihi insyALLAH nnti saya kongsi eh..ada je yg kita boleh makan cam bimbimbap (ada dlm cta full house- rain makan ^^ yang nasi campur sayur++) dan ada few seafood yang kita boleh makan..nanti ye saya kongsi,insyALLAH..

Fatin Sakura

sedang tunggu next post :) hehehehe


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails