Thursday, May 19, 2011

Ain : Cabaran 50 Buku : (6)Sweet Sour

Assalamualaikum.

exam sudah tamat ..

tapi tak berapa nak hepi,sebab dapat kes yang complicated untuk clinical exam petang tadi..then doktor tanya soalan basic sesangat - yang ainsabrina takleh jawab *mood merdeka tapi sedih*


apa2 pun mision pas exam perlu diteruskan ^^

cabaran 50 buku yang sudah lama ku tinggalkan

ok, kita masuk ke buku ke-6

ini bukunya


cover hijau yang sangat menarik hati ^^

Tajuk buku : Sweet Sour
Penulis : Nasz
Keluaran : Jemari Seni
Halaman : 570 m/s
 
 
kisah sweet sour ibarat tajuknya ada masam dan manis dalam watak hero dalam cerita ni..
ibarat kata sinopsis belakang buku :

Sinopsis Kulit Buku:
AYang manis, harum lagi wangi itu Zarul
“Kira orang ni taraf cincin gula-gula ni ajelah.”
“Sepuluh ringgit tu.” Sungguh-sungguh dia cakap.
“Berkira... baru sepuluh dah kecoh... bukannya seribu pun.” Aku jeling dia.
“Banyak cakap pula... kalau tak nak bagi balik.” Dia hulur tangan kiri.

Tak tahu pula macam ni punya seronok apabila dapat cincin... walaupun hanya cincin gula-gula.
“Ni kira orang ‘cuplah’ ni.” Sambung dia lagi.
Aku simpan senyum. Tak boleh senyum depan-depan ni, nanti dia perasan!

B Yang pahit, masam, masin, payau itu Joe Jambul
“Bayar cincin ni.” Kata dia. Betul ke ni, apa yang aku tengah dengar ni.
“What?” aku terjerit di situ.
“Pay for this.” Relaks aje dia mengarah aku lagi.
“Okey... saya bayar!” Aku jeling dia.

Tapi kan, juling biji mata aku tengok bil RM10 000 kat Tiffany tu. Gila ke apa? Batu planet mana dia pakai buat cincin bodoh ni!

................................................

sweet sour -

kisahnya bermula dengan Lia dengan Zarul..
mereka suka sama suka..mereka adalah pasangan kekasih
namun sekali pandang macam kawan rapat
ber 'aku' 'kau' perkara biasa sedangakan Zarul itu senior Lia.
namun ternyata mereka berdua ada chemistry.
Zarul tahu segala-galanya mengenai Lia begitu juga Lia.

7 tahun perkenalan berkongsi rasa hati ternyata sia-sia..
pabila Zarul memberi kad kahwinnya pada Lia.

ternyata pengantin perempuannya bukan Lia..

7 tahun yang panjang berkecai dalam 5 minit..
lama Lia memendam rasa..sedih tapi tiada air mata yang keluar..
sehinggakan akhirnya majlis Zarul tiba..
Lia bagaikan baru tersedar
- "start a new life,hidup tanpa Zarul"

kemudian Lia dikejutkan dengan kedatangan mak ayah Zarul merisik Lia..
merisik Lia bukan untuk Zarul tapi untuk abang Zarul,Joe.

Joe wataknya sudah muncul lama.
dari titiwangsa ke beberapa lagi episod selepas itu,
namun Lia bagaikan tidak pernah sedar kewujudan Joe sedangkan Joe sudah ada rasa buat Lia..
bagi Joe, Lia wanita yang unik,satu-satunya wanita yang tidak endah malah tidak sedar kewujudannya.

risikan Joe,Lia terima, atas dasar Zarul.
lalu bermula kisah baru antara mereka bertiga.
Lia isteri Joe dan Zarul adik ipar Lia, ternyata kejangalan terserlah.

kisah cemburu 2 lelaki berebut orang yang sama..
sorang suami, sorang lagi kekasih hati
sungguh dia keliru untuk memilih.

di saat ada kasih buat Joe,Lia dikejutkan dengan kisah penipuan Joe pada Zarul..
penipuan Joe dengan alasan untuk merampas Lia dari Zarul.

apakah penipuan itu?
apakah niat Joe sebenarnya? adakah cinta atau hanya ingin mempermainkan?

nak tahu endingnya- kena la baca sendiri eh ^^
takpun buat sesapa rasa macam nak review dulu best ke tak cita ni boleh je baca online dekat sini -http://nasz-h.blogdrive.com/ (just ada few early episodes je )

komen ainsabrina : cerita ni plotnya menarik walaupun pada awal saya banyak sakit hati..sebabnya saya suka watak Zarul itu, jadi bila Lia tak dijodohkan dengan Zarul,saya la orang yang paling frust..tapi bila baca overall cerita kurang sikit sakit hati tu diganti dengan rasa menyampah pulak pada watak Zarul tu. watak Joe ok2 je, suka watak dia lebih2 lagi bila tau dia banyak berubah menjadi yang lebih baik lepas jumpa Lia. watak lelaki jahat berubah jadi baik memang nampak sweet je ^^

2 pengomen:

true.colours.of.me

hahhaah ...teringt crita lama ...si z 2 ...nama pon nk dekt2 sama zarul n z....

a.s.m.a

haha agak la..si z tu dah jadi tunang org kot..huhu melepas aku..bnyi mcm ada affair lelebih je ngan dia sblm ni..kami kan kawan je,mana ada lebih2 ^^


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails