Friday, February 25, 2011

Ain : Cabaran 50 Buku : (3)Datang Dengan Indah

assalamualaikum..

end-posting mood..baru abis neuroscience posting..

minggu depan masuk O&G..ngeri !!!


jadi sebelum masuk posting baru yg ngeri,ainsabrina kena berusaha siapkan sinopsis2 on list ni =)

ok ini novelnya :




Tajuk : Datang Dengan Indah
Penulis : Sarnia Yahya
Keluaran ; Fajar Pakeer
Halaman : 523 m/s


kisahnya bermula pabila ARDINI terpaksa berkawin dengan calon suami kakaknya RUZANA yang benama IZZUDDIN. ini berlaku bila RUZANA menghilangkan diri di saat akhir majlis perkahwinan RUZANA & IZZUDDIN..sedangkan pada saat itu sebenarnya ARDINI sudah menpunyai teman lelaki bernama FARHAN.

perkahwinan mengejut itu membuka kisah baru buat mereka berdua. kehidupan ARDINI sehari-hari dihiasi dengan kata-kata hinaan bercampur marah..kerana marahkan RUZANA, ARDINI jadi mangsa..fikir IZZUDDIN-'kakak dan adik sama aje'
sampaikan ARDINI memberi gelaran 'lion king' kepada IZZUDDIN..
sering orang bertanya pada ARDINI- macam mana dia boleh tahan dengan lion king tu?
jawapan mudah ARDINI- "aku bukan satu kandang dengan dia.Dia lain kandang,aku lain kandang"..begitu cara ARDINI menpositifkan kehidupan rumah tangganya..

kemunculan FARHAN & ARDINI menuntut janji-seperti mencelikkan IZZUDDIN,rupanya ada kasih ada rasa yang wujud dalam hati IZZUDDIN buat ARDINI.

kerana satu kemalangan-menyebabkan IZZUDDIN dimasukkan ke dalam hospital.melihat pengorbanan ARDINI rasa kasih itu makin jelas..makin terjelas dalam dirinya yang banyak dosanya buat ARDINI..selepas kemalangan sikap IZZUDDIN banyak berubah..dia mencuba sebaik mungkin mengambil hati ARDINI kembali namun tidak mudah bagi ARDINI untuk memaafkan segalanya..

namun kemunculan RUZANA kembali menjadi orang ke3 dalam hubungan mereka..RUZANA begabung dengan FARHAN untuk meghancurkan rumah tangga ARDINI & IZZUDDIN..

NAK TAHU PA YANG JADI SETERUSNYA..baca buku sendiri la ye ^^

komen ainsabrina:
buku ni mengingatkan ainsabrina kepada satu kisah hindustan dolu2..sebijik la jugak..cita ni klise la tapi overallnya best la..

k that's all for today..wslm

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails