Friday, November 11, 2011

Ain : Cabaran 50 Buku : (34) Jendela Hati





Tajuk buku : Jendela Hati
Penulis : Aisya Sofea
Keluaran : Alaf 21
Halaman : 334 m/s


Ulasan Ain Sabrina :

Jendela Hati membawa kisah kisah hati Farah . Siapa sangka dia akan ‘terjatuh’ cinta dengan abang iparnya sendiri. Peninggalan kembarnya , Sarah agak mengejut. Sebelum peninggalannya, Sarah sempat mengirimkan surat seakan wasiat berharap Farah akan menjaga suaminya , Lukman Hafizi dan juga anaknya Zahin , dia seakan mengetahui dia akan pergi dulu.

Pertemuan pertama Lukman dan Farah terjadi tidak terduga. Tiada orang ketiga yang bertindak untuk mengenalkan mereka berdua. Yang paling terkesan dengan pertemuan itu semestinya Lukman. Mana taknya, wajah Farah memang seiras dengan muka arwah isterinya di saat dia masih belum mampu melupakan kekasih hatinya itu. Dari serabut dan hanya diam tanpa kata , Lukman kembali menjadi yang dulu.

Walaupun ada Nazim yang asyik cuba menarik hati Farah , namun entah kenapa dia masih tertarik pada duda anak satu itu merangkap abang iparnya. Lalu apabila emak Lukman meminang dia, tanpa fikir panjang Farah terus menerima. Lukman ternyata berang. Lalu dia mengeluarkan kata yang tanpa dia sedar menghiris perasaan Farah. Disebabkan penerimaan itu juga , lama mereka tidak bertegur sapa hinggalah ke hari bersejarah mereka disatukan.

Setelah disatukan , lukman makin jauh dan Farah dianggap seperti orang asing. Hinggalah satu peristiwa berlaku  yang menandakan Lukman dan Farah berkongsi rasa yang sama. Namun tidak mudah bagi Lukman mengaku rasa itu dan sekali lagi Farah dilukai.

Kali ini lukanya terlalu dalam lalu Farah membawa diri jauh. Di saat , dia rasa hidupnya kembali stabil , Lukman muncul kembali.

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails