Thursday, October 2, 2008

..REALLY FEEL AT HOME ...

27.9.08
Now is 10.47(my laptop clock).. at first my brother and I just thought to top out my father’s no that has the celcom broadband..we have by the top out card so we thought to stay up 24 hours gilir2 using the internet..then,when we realize we will go back to kuala kangsar(my father’s kampung) so we juz cancel our plan..so here I am in front of my lovely laptop juz write up what happen today…

Siang tak wat pa sgt..juz kemas2 umah and lepak2 doing nothing..no interesting story to tell.. then bukak posa at kampung at Bandar bharu,kedah(my mother’s kampung) juz about 45 minutes from our home..mak ngah masak bubur..sedap lama tak makan bubur..kat kampung juz ada kaki la,min ngan kak munirah..makanan is so yummy(memang terbukti selera makan sangatlah kuat sekarang ni..)..kat umah mak ngah ada kuah sam pedas ikan..then dari umah mama ada bawakan sambal ikan keli and tempoyak ikan(aku tengah menaip pun rasa terliur..stimulation of saliva secretion sungguh la..)..aku makan 2 pinggan,first makan bubur then baru makan nasi..i’m not that severe right as my brother ayin tambah 5x..dahsyat tul budak tu..yang geramnya badan tak naik pun juz naik tinggi je..memang dia lebih tinggi dari aku pun.menakutkan cik irfan pun dah semakin tinggi..tahun depan punya raya aku rasa aku paling kerdil la kot antara diorang hehehe then pas bukak posa melepak2 jap kat kampung tengok tv..aku tengok satu cerita best kat kirana..tajuk aku tak ingat tapi cita dia adalah cita zaman kecik tuk cita my heart..best but pengajaran tak brapa bagus la..cam mengajar budak2 kecik bercinta lak gayanya..masa tengh2 tengok tu sempat lagi aku wat tazkirah(bukan tazkirah sgt more like advice from a lovely sis hehe) to my only sis,inat..juz give advice do not have all this sort unmature love story thing..pikir pasal blaja dulu,that’s more important…but her abang at sebelah juz grin and reply sms from his awek..abang sorang ni tak tunjuk teladan baik lansung..dah la awek keliling pinging ..penin2..tak padan ngan nak spm..hmmm..

Then abis cita tu dlm kul 9 baru balik umah..tak balik umah terus..tetiba je abah kata nak makan so kami pun makan supper kat luar..
Juz pesan bihun sup,ketiau sup n mee tomyam syert kami anak beranak..aku tak brapa makan sgt sebab dah kenyang makan bukak posa tadi..tetiba je cik inat makan banyak..semua makanan dia merasa…makanannuya ckit air nye banyak..abah bukannya lapar sangat tu aku rasa la..dai juz lebih nak melepak2 ngan anak2 atau aku patut kata abah nak peluang utk berleter kat anak2 dia..kalu kat umah boleh lari..kat gerai tu takkan nak lari..baik la aku bukan sasarannya mlm ni..it is ayin his sasaran..kan budak tu baru wat kes je..he ‘fly’(langgar usual peraturan asrama..aku pun pnh wat..aku rasa semua budak asrama pnh wat except for the skema one..hehe) but my brother is not so lucky..dia tertangkap and that case been heard to ma nagn abah..pa lagi..kenalah ngan abah..abis sejarah salap silap aku pun abah imbas..tu la masalahnya adik2 buat salah mesti si kakak yang sulung ni jugak mesti rasa tempasnya..dah nasibku begiktu..and at the same time dalm duk kena I’m also the hero to my sibling..kerja duk backing adik2 aku jah..that’s make we really close together especially with ayin..his secrer is my secret hehehe

Then baru sampai umah..sampai2 ja terus menyalakan pelita2 kat halaman rumah..lepas dah pasang semua really beautifu..really feel like raya is coming..then aku mulala jadi photographer berbakat hehehe disebabkan takda the ordinary camera I juz use my father’s hp to take pic..but sad to say the pic is not so good..that make me at the toime really think my hp yg dah hilang..huhuhu hp tu really has a good captured pic..dah la dalam keta on d way balik aku duk kena syarahan by my father about this missing hp..that add my feeling of rindu and rasa geram kat diri sebab hilangkan hp tu..hp tu tak sampai 2 bulan pun lagi..really rasa kecewa sgt dengan kehilangganya..dah la beli guna duit biasiswa that’s rm750..and that hp really suit me and I’m really fall in love with it..it has all I one,mp3,camera,recorder to record the lecture and it is in green really beautiful colour..but now it’s already gone..and it’s gone forever..memang tadi masa teringat tu kata2 yang terkeluar dari fikiran aku hanya lah ”aku takkkan maafkan org yang curi hp aku tu selama-lamanya”..then my good version said”tak baik tak memaafkan orang sedangkan nabi pun memaafkan umatnya malah ALLAH pemcipta Yang Esa pun memaafkan hambanya apalagi kau hambaNYA yang banyak wat dosa ni astagfiruallahalazim…” then but really I really feel so frustrated about this missing hp but still I will follow my father..he advice me not to buy any hp this year juz use the old one..and I think I juz follow his advice right now..

Wslm

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails