Friday, October 10, 2008

...RAYA KE3..

3 oktober 2008(raya ke3)

today the plan is bah nak bawa kami adik beradik g bercuti..bunyi cam best je kan..becuti di pulau pinang je g bercuti tidur kat hotel lone pine yang terletak di batu feringgi..then tetiba je ramai je yang bukak open house..selepas perbincangan rapi antara aku,ayin dan abah..sepakat kami tak jadi g ja hotel,just stay at home and g ziarah umah2 terbuka..aku pun teringin nak g bercuti kat sebab bcoz the place is so beutiful,pernah g kat ctu sebelum nibut still time tak brapa sesuai..it still raya right so cam tak manis je tak g umah2 terbuka ni..mostly dekat2 umah je..

then,tengahari ckit kami pun pergi umah auntie fauziyah..auntie fauziyah ada jamu spaghetti ngan ada nasi lauk ikan patin..makan lagi la aku..hehe kerja makan ja raya ni..

petang ckit, kak ila,kak munirah ngan min datang umah..nak beraya mulanya..tapi petang ni ada umah terbuka datuk zainal jadi diorang pun g skali..rumah datuk zainal tu betul2 eksklusif sesangat dekan kawasan bukit..aku naik satu keta ngan kak munirah,kak ila ngan min..yang mama ngan yg lain naik keta pesona abah..masa on d way nak g kak munirah our drebar tiba2 je berenti betul2 atas bukit..dia takut katanya..trauma ngan bukit..dia memang tak terer naik bukit..dulu 2x fail lesen sebab fail naik bukit..tak pasal2 tukar drebar atas bukit tu jugak..dah la banyak keta belakang keta kami naik waktu tu..betul2 kalut..aku pun ambil alih..dah la tak besa ngan keta baru tu ditambah pulak aku pakai kasut high heel agak kekok la aku bawak..baik la aku ambil alih,memang lepas tu duk naik bukit je..as been said before rumah datuk zainal tu memang eksklusif gila..rumah dia atas bukit tinggi sangat..sebelum nak sampai umah dia ada satu bukit curam..tu tak brani la..dah la bawa keta kancil tak leh naik nanti tak pasal2 je..so aku park keta kat tanah landai bawah bukit curam tu,naik keta lain ke atas..memang datuk ada sediakan kereta 4 wheeldrive tuk sapa2 tetamu dia yang tak brani nak naik bukit curam tu dengan keta sendiri..

then naik la bukit tu..tempat tu betul2 natural on d way nak g tu nampak je air terjun turun..jalan bukit curam tu memang ekslusif nak g umah datuk zainal tu sorang je..memang privasi la..sampai depan umah datuk zainal memang aku terpegun sebentar..memang cantik gila la umah tu..padan dengan nama diberi that is vila air terjun,umah tu dikelilingi ngan air terjun..so natural and beutiful..rumah tu pulak dibuat dengan kayu sepenuhnya(i think so..nampak cam real kayu je semua,tak tau la kalu aku tertipu dengan pandangan aku sendiri)

cam selalu rumah terbuka datuk zainal ada makan2 yang best..aku ni tak abis2 cakap pasal makanan kan..but nama pun raya kan..makan la laksa+ais kacang+kuew tiow..lepas makan kuew tau tak larat nak masuk makanan dah la..lepas makan aku ngan diorang semua pun round2 rumah and ada ambik gambar2 ckit..nnti la ye aku upload kan kat cni..tempat tu really beautiful..really2..kalu satu hari nanti i have that kind of house..juz impian but still aku lebih suka yang dekat pantai..tp tsunami pulak nanti hehehe it juz cakap kosong..tak tau lg what the future will be for me..

lepas tu nak dekat maghrib baru balik..balik rumah rehat2 and solat jap pastu pergi the last open house for this day is rumah auntie zah..sampai2 je dah ada famili auntie ju kat ctu..kat ctu ada laksa johor..and me big-eater makan lagi hehehe and like usual g umah orang,sembang2 la..but sembang2 ngan auntie zah memang best..she is mother of one doctor and two more doctor to-be..so dia memang really understanding of the difficulty in medical life..kata2 dia banyak bagi support to me and at the same time cam educate my parents..maksud educate tu dia cam banyak advice la kat ma ngan abah by saying like this "medical ni susah lebih2 bila dah kerja and lebih2 lagi for the girl that someday will be someone wife,so we as their parent we have to support them"..lebih kurang gitu la kata2 dia,siap bagi mcm2 contoh lagi..really like her spirit and advice..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails