Friday, October 10, 2008

...SEHARI SEBELUM RAYA..

meet again..aku dah agak ngantuk sebenarnya tapi aku rasa tajk sabar2 nak menulis panjang cita pa berlaku sepangjang aku balik ke kampung halamanku,that is include my homeland,png,my mother's kg,bandar bharu anfd lastly my father's kg,kuala kangsar..

30.5.08
last day posa..and the story begins at kuala kangsar,bandar diraja perak...
pagi tu aku bangun agak lewat la..hehehe dah la tu bersiap lewat..turun tengok diorang that is my sedara sepipit sibuk la bergotong-royong membuat kerja sempena nak raya esok..yang mama sibuk menjahit langsir,yang mak we sibuk ngan rendangnya sambil dibantu iya,yang lain2 sibuk nak wat lemang..yang bestnye lemang..aku rasa dari aku lahir lagi tak pernah lak memasak lemang kat kuala ni..pernah wat lemang masa kecik pun kat kampung belah mama..kesimpulannya ini memang first raya la diorang ni beria-ria nak wat lemang..expertnye sorang je that is pak tam tp ramai pembantu-pembantu yang excited gile nak wat kerje hehehe dengan adik aku yang kecik,inat ngan tirah pun menyibuk beria-ria nak tolong..aku ada snap gambar best masa wat lemang ni tapi disebabkan ada masalah teknikal aku tak leh nak siarkan lagi..nnti dah dapat aku siarkan..gambar memang meriah gila la..disebabkan lemang dah ramai pembantu so aku pun tlg mak we ngan iya buat rendang tok..

petang ckit,area2 zuhur tu cik iya pulak cakap ada benda dia nak beli lagi..so rancangan pun bermula..hehehe orang yang gila stereng ni pun mula mengeluarkan idea..apa lagi kuar g pekan la..bila bertanyakan kebenaran at last dapat bendera hijau nak g..yang g aku'iya'farah ngan ayin..g pa sgat g the store aku beli la satu seluar comel gile hehehe lepas tu barang2 ckit mak we ngan mak teh pesan..then g kat pasar2 ayin beli perfume dia..adik aku si ayin kalu bab perabihkan duit aku memang bagi kat dia la hehehe

bali je umah,aku ngantuk sesangat..last2 aku ngan iya tertido kat bilik hehehehe sedar2 mak aku gerak suruh solat ngan iron baju raya tuk esok..petang tu tak iron sebab malas menghantui diri..malam tu baru start iron..masa tengah iron tu sesi mercun [pun bermula hehehe banyak gila mercun sponsored by pak su..bila banyak mercun ngan bunga api that's mean banyak la duit yang terbakar,lebih kurang smoking la nilainya..tapi dalam duk kata2 gini seronok je bila tengok reramai main mercun ngan bunga api..masa ni pun aku ada ambik gmbar best2 nnti la aku postkan ye..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails