Thursday, March 5, 2009

BIG SIB TRIP TO PERAK

assalamualaikum bersua kembali..


hujung minggu lepas ada big sib trip to perak..
kami g royal college of medical perak (RCMP)


..........bangunan RCMP dari hospital besar Ipoh(tempat aku dilahirkan).....


...dr. najib dengan mpp rcmp.....



..........aku ngan kak zara dekat muzium anatomi rcmp......



ni lak kat makmal diorg ala-ala mdl kita..masa kami sampai tu ada doctor tgh sediakan specimen mikrob so kami pun tumpang2 tengok..julian dan aku yang tak berapa kelihatan, hanya nampak buku twilight aku yang tak habis dikhatam lagi hihihi

lepas makan,solat kami pergi ke hala tuju yang dinanti-nantikan lost world of tambun...






muka-muka kecerian bebudak big sib main indoor game yang aku panggil pirate ship(tah betul ke tak)


..one more indoor game yang bebudak big sib main(aku taktau nama game ni)


muka-muka letih menunggu bas yang tak kunjung tiba



malam tu kami tumpang tidur kat matrik perak..memang selesa sangat sbb kami dpat rumah felo..sempat lagi aku jumpa cousin aku,aren yg studi kat ctu..senyum lebar dia bila aku hulur makanan yang aku beli masa singgah kat ipoh parade hihihi aku paham penderitaan budak asrama yang selalu kelaparan dan keboringan dengan makanan cafe yang sentiasa sama..hihihi

then,keesokan harinya kami pergi universiti teknologi petronas(utp)..



for your infomartion, tempat utp ni asalnya adalah usm kejuruteraan yang sekarang dah berpusat kat transkrian,png(ye penang..ramai orang salah sangka kampus kejuruteraan kat perak..tempat tu memang dekat sesgt dah ngan sempadan perak but it still in png..)..
one more info is my mother used to work at usm tronoh b4 been transfer to main campus usm and then transfer to usm transkrian so now she works at usm transkrian..so aku dari kecik pun memang dah imun dengan usm..hihihi tadika dalam usm,sekolah rendah belakang usm and now study at usm and insyALLAH berhasrat nak kerja kat usm kat campus kepala batas yang baru nak wat tu(planning awal sedangkan kampus pn tak siap lagi..matlamat jangka panjang) hihihi..so kesimpulannya aku memang sangat SETIA dengan usm hihihi

back to utp story..

kampus utp tu sangatlah besar..tempat pengajian diorang buat dalam bentuk bintang cam yang ditunjukkan kat bawah nih..


kami dibawa melawat utp gallery..ada cam history gtu la..


..........beramai-beramai bergambar depan utp gallery......

kami dibawa melawat setiap pusat pengajian..


di brief serba sedikit di salah sebuah pusat pengajian kalu tak salah pusat pengajian kejuruteraan bahan sbb dia ada brief serba sedkit tentang penyelidikan nak buat bahan binaan dari hampas beras..interesting walaupun aku ni masa zaman sekolah tak berapa nak masuk dengan fizik sangat hihihi


..taman kat kawasan utp tu yang sangat lah best..tenang je tengok....

then kami dibawa melawat library(atau kat utp diorang panggil sbgai ict(tak ingat la stand for what ict tu)) dan dewan canselor(tempat diorg graduate)


on d way ke bangunan canselor dan ict..sebelah kanannya adalah dewan canselor yang sebelah kiri ict..binaan bangunan ala-ala klcc kalau korang perasan la nama pun utp kan..


library diorg yang sangat2 lah besar..memang kagum sesgt la..


.....ainul,yani dan aku bergambar di dalam library utp....


....aku ngan piqa sempat bergambar kat luar library utp...

then balik tu pasmakan kami sempat singgah solat kat masjid utp..masjid dia pun sangatlah cantik..masjid tu dikelilingi tasik..



lewat petang tu baru kami bertolak balik usm..kami sempat singgah cameron highland(sbb balik ikut jalan gua musang)...so that's all about big sib trip last weekend..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails