Thursday, March 12, 2009

RESULT SPM DAH KUAR...

assalamualaikum...

result spm dah kuar..so taufan pun melanda hihihi hinggakan kesannya terasa pada diriku yang telah jauh dari zaman nightmare spm tu..

tahun ni yang ambik spm kalu ditambah tolak adik ngan sepupu aku ada 6 orang semuanya..adik aku sorang,sepupu belah abah 4 org,belah mama sorang..

alhamdulilah adik aku full A..
namun dikala kegembiraan menjelma pasti ada kesedihan jua..
for me spm result was a nightmare and till now it still a nightmare hihihi..ye la result 'cantik' sangat kan..so i'm not really a good advicer for spm student tapi dah merata dah aku jadi fasi tuk bebudak spm hihihi tak salah kan aku just berkongsi dengan orang lain dengan harapan adik-adik fasi takkan mengulang kesilapan aku insyALLAH..hopefully...

apa2 pn SPM is not everything..bukan penamat dunia..lebih baik dikatakan sebagai permulaan hidup yang lebih dewasa..

buat yang dapat result yang agak tak best tuk spm ni..me as kakak to you like to advice..
yang paling penting jangan putus asa..perjalanan hidup masih jauh..spm bukan segala-galanya..tak salah menangis but jgn biarkan air mata tu sia-sia dengan mengambil keputusan tuk give up, anggap air mata tu adalah pengakhiran kepada kesedihan...bangkit semula insyALLAH kejayaan akan datang kembali kepada orang yang berusaha+tidak lupa berdoa pada yang ESA..mungkin kita takda rezki di SPM tapi insyALLAH ada rezki kat u ke..kita taktau lagi masa depan kita,kita hanya mampu berdoa dan bangkit meneruskan perjalannan..umur baru 18 ada banyak lagi kegagalan dan kejayaan yang akan kita tempuh selepas ni..anggaplah kegagalan ini sebagai satu ujian dari ALLAH pada kita..banyakkan berdoa pada ALLAH..hanya pada DIA sebaik-baik tempat untuk bergantung..

buat sesapa yang ada sedara yang ada result spm tak brapa best..
tolonglah support sedara korang tu..pada masa ni support korang memang sangat diperlukan..percayalah tak semua orang mahukan kegagalan..mungkin kegagalan ini datang atas kesalahan diorang sendiri..manusia tak sempurna kan..jadi maafkan lah diorg and at the same time support diorg..aku bercakap ni dari pengalaman aku sendiri..masa aku dapat result teruk dulu,secara jujurnya aku ada rasa cam nak bunuh diri,sangat depress waktu tu..disebabkan ada agama and support from mama and abah aku boleh bangkit semula and be what i am now..so please be supportive...

dah jadi cam motivator lak aku ni..hihihi
that's all from me..wslm...

aku selitkan sekali lirik lagu rahmat ujian dari mestica..
cba hayati..bagi aku bila baca lirik ni aku terasa disyangiNYA..
ujian itu hadiah dpdNYA pada kita hambaNYA..tanda sygNYA pada kita insyALLAH..

Rahmat Ujian
Album : Layar Keinsafan
Munsyid : Mestica
http://liriknasyid.com


Dalam derita ada bahagia
Dalam gembira mungkin terselit duka
Tak siapa tahu
Tak siapa pinta ujian bertamu

Bibir mudah mengucap sabar
Tapi hatilah yang remuk menderita
Insan memandang
Mempunyai berbagai tafsiran

Segala takdir
Terimalah dengan hati yang terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

c/o
Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa
Diuji tahap keimanan
Sedangkan ramai terbiar dilalaikan
Hanya yang terpilih sahaja
Antara berjuta mendapat rahmatNya

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi

c/o

Segala takdir
Terimalah dengan hati yang terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

repeat c/o 2x

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi
Segala ujian diberi
Maka bersyukurlah selalu

1 pengomen:

Anonymous

hehe teringat lak dulu, dpt result, nmpk 8 je A1, so bile org tanya, bgtawlah dapat 8A. lame tu baru prasan sebenarnya kimia A2, hehe..tetinggal 1 A. walaupun A2, berharga..

btw, kamu ditag!!! maw jadi comel? sila lawat blog saya nnti ya.


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails