Friday, September 26, 2008

..SHOPPING...

assalamualaikum..

believe it or not..aku br balik dari membeli-belah..
shopping at wakaf che yeh..kat mn lagi tu je la tempat kat kelate ni yg bukak tetgh mlm buta nih...

penat gila mlm ni..bukan sbb g shopping td..actually shopping tu contribute gak la..but yang meletihkan sesgt tetiba ari ni aku jadi drebar terhormat..memang plannye mlm ni pas isyak aku tlg g antar cik aina ngan zaty g stesen bas langgar..then balik usm ambik aji,ju,mira ngan illie nak g wakaf che yeh..so that's mean aku dah bersedia mental dan fizikal ulang-alik dr usm 2x..

then something happen..pas bkak posa tgh relax2 sblm nak antar cik aina ngan zaty tetiba hp ku berbunyi,cik sarah fon..bgtau ada emergency mtak tolng aku antar atun g stesen bas langgar..alkisahnya cik atun tersayang merangkap naib setiausaha aku waktu ppip dulu telah melakukan kesalahan besar hehheeh besar sgt la..dia tertipu dgn dirinya sndiri..bas dia g johor kul 8 mlm sbnarnya tapi dia tersilap tgk dia ingat kul 9..baik la dia terlintas nak belek tiket tu jap pas solat maghib last2 aku la jadi hero penyelamat dunia,catwoman merangkap drebar terhormat dia antar dia g stesen bas langgar..memang aku pecut bawa keta abis langgar peraturan 6okm/jam hehehhe yang si atun dalam keta aku tak abis berdoa abis mcm2 doa la dia baca hehheeh memang kalut ngan pucat betul muka dia waktu tu..ye la balik raya kan,dah la nun jauh di johor tu..alhamdulilah perjalanan agak smooth la keta pun tak brapa byk..akhirnya kami sampai la tepat kul 8 kat stesen bas langgar tu...

then,aku pun balik..sampai je usm dah azan isyak..last2 aku tak bkak tudung pun tggu cik zati ngan aina siap then terus blah g stesen..memang penat la..selalunya aku antar orang kat stesen,aku siap park keta salam2 peluk2 br blah..td disbbkan terlalu lah penat aku tak sanggup nak park juz salam dalam keta sbb dalam cerebrum aku juz fikir nak balik jah nak tido hehehe balik2 aku singah bilik mira jap cakap aku tak larat nak g wakaf che yeh lagi..biar aku dapat tido sejam dulu baru kami berlepas g bershoping..serius penat ingat bawa keta tak penat ke..penat tekan clash lebih2 lagi jalan kat kelate ni dimana keta2 kat cni agak lembap la ke aku patut cakap aku yang bawa tak ikut peraturan bawa terlebih laju hehehe bak kata hazwan kat aku ari tu "ain ko la the 1st perempuan yang aku rasa bw keta sgt la laju dan sgt la berani"..hehehehe see the leg laa..heheheh

then dalam kul 10 baru la kami bertolak g wakaf che yeh..jalan nak g wakaf che yeh yang selalunya sunyi dan agak mengerunkan tu tetiba je cam ramai je ari ni..sebab dah nak raya kot..perantau2 yang asal kelate dah mula balik kelate aku rasa la sebab dah banyak keta berplatkan plat luar dari negeri kelate nih..dalam keta asyik dengar lagu raya jah siap cik ju kat belakang tu ikut menyanyi lagi..hehehe dah la nyanyi kuat sumbang lak tu hehehe ju jgn mare ye nnti cepat tua!! hehehe

then samapi la kat wakaf che yeh..seperti yang disangka-sangka kan manusia sgt la ramai..dan parking amatlah susah hendak ku temui..akhirnya jumpa gak parking yang agak ok dan selamat memandangkan aku agak fail bab parking nih..hehehe then kami pun bershopping..best gak la shopping ctu skrang sbbnya dah ubah tempat,dah tak lecak cam dulu lagi..lagi selesa la shopping..but still agak menakutkan sebenarnya bershopping kat ctu sbbnya satu hal dah malam satu halnya lagi kat ctu terlalu ramai lelaki yang menakutkan..suka tgk orang peik jah menakutkan tul..dah la semua pengikut2 aku g wakaf che yeh semuanya perempuan yg ayu2(chewah...) tu yang menambahkan lagi risau sebenarnya..to add one more tak selesa thing is ventilation kat ctu agak tak berapa bagus bcoz of too many smoker..i mean active smoker make me be the passive smoker that will get the worse effect compared to them..really annoying...then cik mira buat satu idea bagus punya dia kata baik kita wat cfcs kat cini je promote kempen tak nak merokok(cfcs tu cam projek bertemu masyarakt buat mcm2 aktiviti berobjektifkan memberi kesedaran kechatan kpd masyarakat)..dia bg idea suruh wat satu pemeriksaan kechatan kat ujung pasar wakaf che yeh sambil2 buat kempen kchatan..ye sgt la tu..nnti tak jadi projek cfcs jadi projek membeli belah je..hehehe

berbalik pada cita shopping..aku beli 3 t-shirt one for abah,one for ayin and one more t-shirt for irfan..hope they like it..then aku beli tudung manjalara warna pink and hitam for mama..ni aku risau ckit sbb aku tak pernah tengok mama beli or pakai tudung jenis manjalara ni..tah2 mama suka ke tak..harap ma suka la..then aku beli keropok tuk goreng..aku bli 6 paket trus puas ati..selalunya aku beli 3 paket ma slalu cakap tak cukup..mananya tak cukup tiap kali beli ma pergi bagi kat auntie ju la,kat kampung la tuk mak ngah ngan mak lang alih2 tinggal 1 paket ja kat umah..so kali ni aku beli 6 paket trus kalu tak cukup lagi tak tau la..tu je la yg aku beli..tu je pun dah abis rm100..cam senang je nak abiskan dut sekarang ni..cam dair je duit tu..cam murah sgt je nilai rm 100 sekarang nih ish2 istigfar la ain..aku semakin boros la sekarang ni..dalam dah beli banyak2 nih aku risau lagi satu benda yang aku tak beli that's aku tak beli pa2 pun for my only sis,cik inat tu..merajuk lagi la adik aku yang manja sorang tu..ye la ari tu balik masa convex aku beli 4 kain for mama,aku,iya ngan farah..tak beli pa2 tuk dia merajuk la budak tu ish2 budak manja sorang nih..takpa la balik ni mama kata nak shopping raya lagi sbb aku takda lagi baju raya tuk 1st day raya..aaa sedey aku sorang je takda baju raya lagi..masa shopping raya nnti la aku belikan something tuk budak inat busuk tu ehehehe

k lah dah penat menulis..aku nak sambung nak kemas bg..esk balik umah!!!!tak sabarnya...

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails