Wednesday, September 24, 2008

..KENA DENDA..

assalamualaikum....

bersua kembali...
petang tadi aku masuk explorace..hehhe ada ke explorace wktu bln2 posa ni..disebabakan ari isnin ari tu aku masuk kls bi lwt so aku didenda oleh teacher chaizani yang comel tu...hehhee aku,aina,jamilah ngan fairuz..kami diberi task ca treasure hunt kat library..juz interview librarian and juz sempurnakan arahan task dalam form yang teacher bagi..ada 4 task je..bagus gak denda ni sekadarnya aku kenal la ckit library yang semakin jarang aku jejak sekarang ni hehehe ish2 kena berubah ni!!!azam nak belajar tak tercapai-capai lagi..pa nak jadila..then masa task no 2 yang kat media racks tu aku pinjam 3 cd that's pe for cvs,heart sound&murmurs dan satu lagi cd bi tajuk cinderella and thomas's snowsuit..hehhee lawak tul..sebelum ni tak pernah jejak pun kat rak tu..ari ni cam baru terpegun ngan tersedar sampai g pinjam 3 cd..sekali pinjam leh pinjam 4 cd utk 2 minggu..pastu masa reference section aku pinjam buku jude deveraux tajuk 'counterfeit lady'..masa kat kaunter nak pinjam tu aku ternampak something unexpected hehhee benda2 yg aku tercari-cari sangat..excied gila aku rasa..aku ternampak buku novel 'relevenkah aku di hatimu' kat rak buku kat belakang kaunter 2 rak buku tuk buku yang baru dihantar..excited la aku..disebabkan teacher ada terpaksalah aku berbahasa omputih kat ctu hehhee tanya kat pak ck kat kaunter pasal buku tu "sir,can we borrow the books at the racks"..pakcik tu sengih je jawab bahasa kelate hehhee teacher pun senyum je tgk aku..dah la dah pinjam 3 cd tak cukup ngan tu siap pinjam 2 novel lagi..ish2..rajin sungguh ain sabrina kalu bab beda2 addition ni..nota foundation pun tak abis baca lagi..ada hati nak menambah 'ilmu'..hehhee

takpa2..novel 'relevankah aku di hatimu' aku dah abis baca pun..hebat tak..kiranya berapa jam je lah aku baca..dari petang tadi baca sekarang dah khatam buku tu..yang best pasal buku ni sebabnya it a bit islamic..cita cam novel besa story about friendship grows to love but been added with islamic value..so a bit tertusuk di hati la benda2 manfaat ckit..daripada yang aku baca ayat yang paling aku ingat dan cam best je ayat dia adalah

Nurul Akasyah, lelaki yang wara' tidak mahu bermain cinta. Kerana dia
tahu apa tujuan perhubungan lelaki dan perempuan... yakni pernikahan.
Oleh itu jagalah pandanganmu, jagalah pakaianmu, jagalah akhlakmu dan
kuatkanlah pendirianmu. Andai kata tiada cinta dari Adam untukmu,
cukuplah hanya cinta Allah menyinar dan memenuhi jiwamu. Biarlah
hanya cinta ibu bapamu yang memberi kehangatan kebahagiaan buat
dirimu. Cukuplah sekadar cinta adik beradik serta keluarga yang akan
membahagiakanmu. Akasyah, cintailah Allah di kala susah dan senang,
kerana engkau akan memperolehi cinta dari insan yang juga mencintai
Allah. Cintailah kedua ibubapamu kerana kau akan memperolehi
keredhaan Ilahi. Cintailah keluargamu kerana tiada cinta selain cinta
keluarga. Ingatanku yang terakhir... biarlah tangan yang menggoncang
buaian ini dapat menggoncangkan dunia dalam mencari keredhaan Ilahi.
Demikianlah bisik satu suara yang sangat halus jauh di sudut kalbu.



aku suka la ayat2 puitis ni..cam kita betul2 berserah padaNYA pasal jodoh ni..really make me think more rasionally bab hati dan perasaan ni..

and aku tak boleh lari dari memikirkan insan di sana(prince charmingku????) pabila aku baca dan aku hayati watak 'kaduk' dan 'mar iskandar'..ish2 udah2 la tu.. "don't worry,be happy"..hehhee

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails