Friday, September 12, 2008

ADDICTED TO MALAY NOVEL AGAIN????

meet again.. =)
aku tak tutup lagi laptop ni sejak the latest post td...hehehe
sakit kepala aku duk menatap laptop ni..(....dizzy....)mana tak sakitnya kepala dr pagi tadi aku duk membaca e-novel..sampai rasa dah tak larat dah and dah rasa nak termuntah hehehhe kalau la sifat ni boleh dipratikkan dalam studi,sejuk mama mengandung aku hehehehe

cam besa aku suka buka blog org lain,baca2 pa yg patut..then one of the blog yg aku baca tu ada tagkan e-novel..pa lagi aku pn try la bkak..benda ni berlaku ptg semalam sblm bkak posa..then tak sempat nak 'bermesra' lagi dgn semua e-novel tu tiba2 dah dgr bacaan al-quran dari surau that's mean azan dah nak masuk..so aku pn cepat2 tutup laptop kesayanganku ni..and bcoz of dah masyuk sgt ngan e-novel aku g surau dalam kelam kabut siap terlupa nak bw spek lg..cam buta jah rasa hehehe tercari-cari nak bkak posa ngan sapa pas solat tu,baik la jumpa yuni ngan wani masa ambik nasi so bkak posa ngan diorang la(that's wani,yuni,aina,cek su,kak ita,kak imah,kak oji,ida,ain syaf,ruby)..tak brapa puas la survey psl e-novel..then semalam balik2 ja dr solat terawih sblm g bilik aini aku pun bukak ternet balik and bcoz of that also aku terlambat g bilik aini,kul 11 br sampai and yg buat aku rasa bersalah diorang tggu aku sedangkan aku dah pesan suruh stat bincang dulu..and when i said "kenapa tak start dulu?" and they answered "takkan nak start dulu sblm mu mari" that's make me feel bersalah+terharu..huhu love u my friend..this show i really kna virus and dah masuk zone addicted to novel..really chronic disease..eh silap chronic bla disease tudah jangka pjg aku still baru so it still acute disease hehehe

back to kes addicted tu(ceh mcm bincang clinical case jah..hehehe) masa zaman sek menengah dulu aku memang dah addicted but masa form 5 that spm year aku cba kurangkan pembacaan aku(dalam kurang2 pun aku sempat baca novel 'kau sayangku' karya bikash nur idris and sempat fall in luv with its hero,akif zamani hehhee)then pas form 5 dah kurang..tah kenapa cam dah hilang minat sbb most cita lebih kurang jah..klise sgt..and one more bored thing is selalu sgt cita cam describe yang hero tu tersangat la hensem and perfect and the heroin is so beutiful and baik etc (mostly la kalu tak pun mesti ada salah satu sama ada hero yg ok or the heroin is ok)
benda tu cam dah lapuk..memang la normal manusia suka benda yang cantik+perfect but bilacita camtu it feel like not so reality..bukan kehidupan sebenar..memang la kehidupan novel takkan jadi kehidupan sebenar bcoz novel is too hiperbola to human live but still at least make the readers feel that the characteristic is not so imaginative cam terlalu menjauh ke langit,tak dapat dicapai gitulah..it juz my opinion..i'm not an important person to care hers opinion actually hehehe aku sedar diri..

and disbbkan beberapa lasan aku tu,aku mula meninggalkan hobiku tu..then kat matrik aku mula stat baca novel bi lak..the author yg aku bolehmasuk and faham tulisannya is judith mcnaught and jude deveraux..ada la sorang author mula ngan j gak aku tak brapa pasti ejaan dia..best la karya diorang but english story is western story so paham2 je la..not suitable for under 18..hehhe masa aku kat matrik dulu mana cukup 18 tahun pun lagi..

then,masuk u ni..satu hari tu aku g ambik soft copy best kat sorang kawan aku ni itah then aku terjumpa beberapa e-novel..ada cita RADHA,cita hlovate and banyak lagi la..aku mcm baca kadang2 ja bila ada masa ngan bila tensen and that make me fall in luv with malay novel again..so the conclussion is fall in love is dangerous!!! hehehe

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails