Saturday, July 12, 2008

PESTA 100 JENIS NASI...

Pernah dgr ke tak pesta ni???orang2 kelate mungkin pernah dengar la kot..aku pun 1st time tahu pasal pesta ni and 1st time menjejakkan kaki kat pesta tu tadi..pesta tu bertempat dekat satu kawasan lapang berhampiran dengan stadium kb..haa malam ni ada perlawanan bola kelate vs ganu kat ctu..ok berbalik pada cita pesta tadi..

Pesta tu menyajikan 100 jenis nasi..aku pun tak pasti cukup ke tak 100 jenis nasi disajikan sebab aku pergi tadi dah lewat petang,bertolak dari usm lebih kurang kul 4, jadi kebanyakkan nasi dah nak abis..rancangnya nak g pas zuhur je tadi tapi memandangkan roomate2 ku pegi join program motivasi anjuran pusat islam tu (aku je tak g alasannya malas hehehe) program tu pun abis kul 3.30 jadi lewat la kami bertolak..yang g roomate2 ku,aina ngan cek sue,wani pun join skali..

Best la gak g sana..banyak makanan rupanya aku baru tahu kewujudannya lebih2 lagi kuih..aku tak tahu lak ada kuih nama kuih cek mek molek hehehe sama ada kuih tu memang tak terkenal ataupun aku ni yang ketinggalan zaman hehehehe lagi macam2 kuih pelik2 aku kenal kat sana dan boleh dikatakan semuanya manis sekali..tak sanggup aku nak makan..ada kuih jala emas(buat dari telur ngan gula-information dari roomateku cik sue,kalu dia silap aku pn silap la hehehe tapi memang rasa telur pn and sangat2 manis dan berlemak),ada sagu,ada karipap,ada satu kuih ni lagi pelik namanya kuih puteri mandi hehehe kuih tu lagi la manis..pa lagi ya..banyak sebenarnya kuih pelik yang aku jumpa tadi tapi aku tak ingat nama dia..

Lagi pasal nasi, ada macam jenis nasi goreng aku jumpa..ada nasi goreng sawadekap la hehehe tu pasal nasi goring..ada nasi beriana,nasi arab,nasi urdu,nasi kerabu,nasi dagang,nasi tumpang(nasi dibalut buat bentuk kon-tah camna tah),nasi kelonsong(tak brapa past la ejaan dia),nasi kromok(nasi dari siam..ni nasi yang aku beli,sedap…)
Yang lain semua beli nasi kosong ngan lauk phat phet(lauk dari siam) kat pesta ni banyak jenis makanan kebanyakkannya dari kelate ngan siam la..


----------------------------------------------------------------------------------
GAMBAR SALAH SATU NASI KAT SANA..AKU TAK INGAT LA NAMA NASI NI..

Kat pesta tu ada gak pertandingan dam haji ngan catur..ramai gak warga tua join..bagus la pesta ni..mengajar banyak makanan tradisional kepada diri aku and merapatkan silaturrahim..and masa kat pesta tu ramai pelancong kiranya menarik pelancong gak la..
Balik dari pesta tu g bilal jap..beli barang2 keperluan ckit..lepas tu balik usm gak akhirnya..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails