Friday, July 11, 2008

I AM 2ND YEAR STUDENT...

Now I am at 2nd year…dulu masa 1st year rasa tak sabar2 je nak abis exam final and nak cepat2 masuk 2nd year..tapi bila dah masuk rasa cam tak caya pun ada gak..dan yang lebih penting 2nd year tak da lah seindah yang disangka..masa 1st year rasa tak sesabar nak masuk 2nd year sebabnya kononnya masa 2nd year relax ckit sebab takda ujian final..macam honeymoon year la kononny…takda maknanya..

Cam ada seorang doctor ni cakap bila dah ‘terjerumus’ dalam kos medic ni dah tak patut dah wujud istilah nak relax or malas..cam kejam je kan bunyi nye kan..tp tu la kenyataanya..hmm..

Walaupun 2nd year ni takda ujian besar cam final tapi this year I think I will be very very busy..tak cukup dengan akademik yang of course kelas dari pagi sampai petang,ada kerja luar sekali..tahun ni ada koko,elektif,cfcs,convex,htd,mpi…mcm2 lg la..aku rasa sengaja ja school wat cam tu supaya kami bebudak 2nd year ni tak terasa honeymoon or terleka sangat..mungkin la tu pendapat aku ja..
For koko or in other word kokurikulum aku masuk ‘big sib’..so,what is this big sib all about????big sib ni adalah aktiviti koko yang melibatkan bebudak 1st year..dimana kami akan adakan beberapa aktiviti for bebudak 1st year setiap ari rabu ptg..aku memang nak sangat masuk big sib ni sebab aku kan suka benda2 camni and one more thing aku tak nak masuk kawat yang memboringkan tu hehehe..akhir bulan 8 ni kami adakan program camping tuk bebudak 1st year and becoz of that aku takleh nak balik umah..baru plan ngan aina ari tu nak balik hujung bulan 8 sebab dijangkakan 1 september ni dah stat puasa,nak stat puasa kat umah la kononnya tapi sayang sekali kerana big sib aku terpaksa korbankan waktu balik aku..anyway aku rasa camping tu best je..hopefully best la..

And one more thing yang aku risau sejak cuti ari tu lagi adalah pasal hal convex…hmmm..aku tak habis baca lagi artikel2 tu..mana nak sempat baca duk merelax je kononnya takda semangat nak studi lagi la..apa la nak jadi ngan aku ni..dah la nota kuliah pun tak abis baca lagi ahhhhh penyakit malas disebabkan cuti panjang tak dapat disembuhkan lagi heheheari selasa ni dah la en. Hazwan merangkap ketua convex aku tu nak kami present penyakit2 tu..ahhh nazak la..

For elektif,kami kena buat research pasal health issue kat mana2 la tempat yang kami nak pergi..aku satu kump ngan aina,aida,asiah ngan hajrah..but kami takda rancangan lagi nak pergi mana..ni la lagi satu perkara merunsingkan aku…

For cfcs(aku tak ingat la cfcs tu stand utk pa) pulak kami kena masuk kampung..macam program anak angkat la..tu menakutkan jugak la..hmmm nak wat camna g je la tapi aku dapat rasakan mesti best je..lagipun kita kena fikir positif kan…

Untuk htd(hari terbuka desa),mula2 aku pohon nak masuk pameran htd tapi tak dapat sebab aku dah join convex..last2 aku masuk exco jamuan jah sekali ngan asma..kenapa exco jamuan???sebab exco tu je yang sesuai ngan aku..aku kan kuat makan hehehe lagipun aku cam boleh masuk je ngan asma..

Pasal akademik benda yang menakutkan adalah PBL…PBL stand for ‘PROBLEM BASED LEARNING’..kononnya PBL ni dicetuskan oleh usm kemudian baru la beberapa medical school kat dalam negara kita ni ikut cara PBL..usm always be the pencetus maklumlah moto usm pun ‘kami memimpin’..ceh bangga jap ngan usm aku ni..anyway back to PBL..bagi aku PBL ni agak menakutkan la..memang la bagus sebab nak melatih kita bercakap dengan berbincang masalah yang diberikan tapi masa 1st masuk PBL terkezut jugak la..dah la tak tahu pasal pa2 kat trigger yang diberikan jadi aku tak berapa boleh participate la..hopefully PBL seterusnya akan berjalan dengan lancar..

That’s all for today..miggu depan lak la..hujung mggu ja aku boleh bukak ternet ni..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails