Wednesday, July 30, 2008

DUIT HILANG!!!!!!

ari ni cam besa ada kuliah and kuliah and kuliah...
emmm nama pn pelajar so kuliah is our 'favourite' activity..
and what make this day different from other day is...
there is bad news been tell today at dk...
what is it???????????????
ada la seorang insan ni..
dia telah kehilangan rm5,000..
cuba bayangkan rm5,000,aku yang hilang rm50 pun dah nak rasa nak nangis sesangat tambahlah insan ni..
insan ni hilang beg duit dia yang ada macam2 dalam tu and the most important thing dalam tu ada kad bank and ic..
dia terlambat sedar yang beg duit dia hilang and bila dia dah sedar and nak block kad bank dia..dah terlambat..bila dicheck dalam bank dia tggal rm50 ja..
cuba bayangkan..dah la duit biasiswa baru masuk..sapalah 'pencuri' tu..
yang peliknya pencuri tu berjaya jugak cucuk duit tu maksudnya pencuri tu tahu pinkod tu or dia memang terer bab teka2 ni..
tapi ada ura2 cakap tadi yang insan tu guna no ic or tarikh lahir utk pinkod so dapatla pencuri tu juz ambil info2 tu dr ic yang ada kat beg duit dia..ish2..
teruk tul..pengajarannya jangan la letak no ic or tarikh lahir utk pinkod bank sbb orang dapat detect sng sesangat..memang banyak kes cucuk duit haram ni berjaya sbb no pinkod pemilik asal kad bank tu senang sesangat..so berjaga-jagalah orang di luar sana..
baru minggu lepas ada kes mencuri yang lgi melampau-lampau sbb dengan beg2 sekali pencuri tu curi..banyak beg lak tui jd mangsa..kes curi tu kat psk..aku ingat kat psk jah ada kes gitu(sori la ye cam memburukkan bdk psk lak)tetiba budak2 dekat aku jah yang kena curi lak..
dulu usm ni harmoni jah..napa aku cakap camtu sbb sebelum ni aku nak tggal beg duit ngan hp aku kat beg kat dk aku tak risau pn sbb aku caya takda orang2 dalam dk aku yang akn mencuri..skrang ni takda la tak caya tapi kena berjaga-jaga ckit la...prevention is better than cure,right????

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails