Sunday, June 29, 2008

CUTI DAH NAK ABIS!!!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum…
Hmmm lama dah kan aku tak mengaktifkan diriku ni dalam blogging ni…tiba2 dah takda mood…hehehe br tersedar dr mimpi yg panjang hehehe apa kes la aku ni????tiba2 rasa takda mood bila tersedar cuti dah nak abis but still kerja dan azam yg kononnya aku nak wat masa cuti still banyak yg tak terbuat dan tercapai….tp ada gak yg tercapai..antaranya adalah menghabiskan cita2 korea and jepun yang duk memenuhi laptop aku nih..tu for sure tercapai dengan suksesnya hehehe puas ati aku..lepas ni tak payah fikir dah pasal cita2 ni juz focus to study until holidays come again..hehehe
Azam lain yang tercapai adalah aku dah berjaya jumpa ‘mak’..do you all wonder who is this ‘mak’? ‘mak’ is not my mama..dia adalah seseorg yg jaga aku waktu kecil… waktu my mama kerja,she take care of me,my little brother and sister..seingat aku dia jaga aku dr umur aku 5 tahun sampai aku masuk sek. Menengah,then aku duk hostel but still dia jaga adik2 aku sampai la kami pindah ke jawi..kira lama gak la..dah lama aku tak jmpa dia..rasanya dah 2 tahun kot ke tak sampai 2 tahun pn..tah la tak ingat but aku rasa cam dah lama sangat je tak jumpa..kak ida,her daughter was there when I visit them this morning..dan ada anak kak ida nama marsha comel sesangat budak tu..really cute…mak peluk aku kuat sangat masa aku jmpa dia pagi tadi..betl2 menyentuh hati aku..
And one more azam yg tercapai is working at the clinic..kalau difikirkan takda la banyak benda sangat aku boleh belaja sebab aku banyak lagi kan benda tak belajar and tak tahu..but I really appreciate pengalaman yg aku dapat sepanjang aku kerja kat sana..really appreciate and love it..thanks to dr. jammy suzanna..
Others azam?????pa la ye????
Azam yg tak tercapai adalah kerja for pameran kesihatan convex..memang la aku dah start cari maklumat sebelum cuti lagi but the problem is aku tak baca and tak studi lagi artikel2 utk pameran convex tu…huhuhu camna nak baca setiap kali bukak laptop kononnya nak baca artikel tu,yes memang aku baca but tak sampai 1 jam aku cam dah tak da mood dan rasa boring aku pun mula la main game la takpun surf internet and the most interested thing aku stat tgh cita korea or jepun..and the result is sampai dah nak masuk sem balik pun kerja tu tak habis..oh,my god!!!!kalau la en.hazwan merangkap ketua group aku tu dapat tau mesti tak pasal-pasal kena berleter..tapi tak kot sebab aku rasa dia pun tak abis study lg hehehe ye ke..pandai2 je..tah2 budak tu dah berapa kali khatam study..budak tu memang rajin+bertanggungjawab sikit..tah2 ahli group lain semua dah abis study aku jah yang pemalas and tak abis kerja lagi huhuhu ok relax!!!ada masa lg..pameran tu start 13 ogos..aku still ada time nak studi…lastly aku buat decision to print out the article senang nak baca but still I’m a lazy girl so takde la aku study sgt pn walaupn di print out hehehe …dan kesempatan ni aku nak ajak korang,pembaca yg baca blog aku ni..nanti if ada kesempatan la datanglah ke usm penang pada 13-17 ogos ada convo and at the same time kat situ ada pameran kesihatan where I join this pameran..datang tau jangan tak datang..
And one more azam yg tak tertunai…that is study for the 2nd year..ari tu sblm balik umah beria-ria aku g bilik kak jazimah..g ambil soft copy nota 2nd year and berazam nak studi la nota-nota tu untuk persediaan 2nd year la konon..takda maknanya..kes ni sama la ngan kes nak study for convex bukak je laptop buat benda lain..so juz a few notes yg aku berjaya study hehehe
And lastly the day to go back to kelate will come..and cam tak percaya je abis cuti ni I will be a 2nd year student..and dengan penuh semangatnya aku berazam I will study harder this year, hope azam ni tercapai.. INSYALLAH..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails