Tuesday, June 17, 2008

BOLING PADANG=LAWN BOWLS

Ari ni aku tak g klinik..aku g bertam..g support junior-juniorku ada pertandingan boling padang kat bertam..tempat lawan tu betul2 depan dewan millennium..selalu time raya, pak lah slalu wat sambutan raya kat dewan millennium tu la..ada 2 team..satu team under 15 satu lagi team under 18..ari ni dua2 team lawan ngan sek. Kepala batas..alhamdulilah yang under 18 tu menang 8-2 tapi yang under 15 tu kalah 4-10..ok la..walaupun under 15 kalah tp kira orait la sbb diorang baru first time main and tak brapa cukup latihan pn sbb diorang baru sekali je berlatih..kira ok la..takdalah kalah teruk sgt kan..tak sia2 la aku g jauh2 g bertam..dah la g sorg..sebenarnya tak da la berani sgt tp dah ainul,juniorku yang sorang tu berharap sgt aku bg support kat diorang jd aku pn g la..dah la masa balik td tersesat ke permatang pauh..seram betul aku tadi..jalan seberang ni mmg tak brapa terer lagi jalan kat area pulau pro la ckit..ye seberang ni dah la br berhijrah ke cni form 5 sedangkan kat pulau aku dah duk kat ctu dari aku sek tadika lagi..jadi cam pro la ckit..esok ada lagi sebenarnya tp mls la nak g rasanya..penat tul..jauh..

Emm korang pernah dengar pasal boling padang ni ke tak??mmg diakui sukan ni tak brapa popular la kat negara ni tp yg sebenarnya sukan ni la yang berjaya mengangkat nama malaysia ke peringkat antarabangsa..tak caya???ini buktinya..ini petikan akhbar diambil dari utusan online..



SAFUAN DISAMBUT BAGAI WIRA NEGARA




Safuan Said (barisan belakang, enam dari kiri) diberi sambutan meriah bersama skuad negara di KLIA, Sepang, malam tadi.
________________________________________

SEPANG – Pemain boling padang negara, Safuan Said yang berjaya merangkul gelaran juara pada Kejohanan Boling Padang Dunia di Christchurch, New Zealand disambut sebagai wira di Lapangan Terbang Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang, semalam.
Antara yang menyambut kepulangan wira negara itu ialah Presiden Perseketuan Boling Padang Malaysia (MLBF), Tan Sri Ahmad Sarji Abdul Hamid, pegawai, rakan sepasukan dan keluarganya.
Safuan, 25, disambut dengan sorakan dan kibaran Jalur Gemilang sebelum dipakaikan tengkolok dan kain samping oleh penyokong serta ahli keluarga yang membuat kejutan.
‘‘Saya amat gembira dengan kejayaan ini dan terutama ia pingat emas pertama saya dalam kejohanan dunia di samping dapat kekal sebagai pemain perseorangan lelaki nombor satu dunia,’’ katanya.
Safuan muncul juara dunia selepas menumpaskan pencabarnya dari Australia dengan pungutan mata 21-10 untuk pungutan emas tunggal skuad negara.

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails