Thursday, January 22, 2009

::LIFE=HIDUP::

HIDUP....

i'm really not in the good mood dis week...
kejutan demi kejutan aku terima..ahhhhhhhhh rasa penat tersangat..
ada someone said at her shoutout on google talk..she said "hidup bukan untuk tensen"(a bit like that la..aku lupa) ye memang hidup memang bukan untuk tensen but when there a life there will be a problem arrive..not matter how old we are..masa2 kecik2 dulu benda stakat tak dapat benda sumthing from mak ayah kita pun kita dah anggap satu masalah besar(contohnye la...)..bila besar masalah lain pulak muncul..tanpa sedar that masalah aka dugaan mematangkan kita..hmmm senang cakap kan??but the one yg ada problem tu akan rasa bebannya..ahhhhhh

bila masuk medic ni banyak sangat dugaan datang..ye kebenarannya medic is very2 hard but at the same time the adult life is coming so it makes that dugaan bigger and bigger..right???? aku baru wat satu formula kat shoutout ym that's "MEDIC=TENSION+HARD=BUT I REALLY LOVE IT"
ni la kenyataannya..dari kecik it is only 'doctor' in my mind..if not to be a doctor what other work that i can be reponsible to hihihi

medic banyak mengajar aku..ye mengajar aku erti kegagalan,kesusahan yg tak aku belajar di sekolah mahupun matrik..yang tanpa sedar mendekatkan aku lagi kepada pencipta..daripada kesusahan+kegagalan aku belajar tiada sesiapa pun memahami kita except for our creator..di saat kita gagal our parents also do not understand us,our friends also cannot do anything(sorry to say so),our lecture just nagging..so who are with us..it is only our creator..right???
bila kita gagal,our parents will sometimes angry at us and will ask sort of question like "camne leh fail ni?ni mesti tak studi??"bla bla bla..it depress us more..ye la nama pun parents,they want what good from us but we are not perfect as they were..
when it come to friends..kawan yg satu kos more understanding that others..so they will said like this "sabarlah..boleh studi lagi nih"bla bla bla..memang kita mendengar but for me kadang2 kata2 tu tanpa sedar make us feel more like "apa salah aku lagi??aku nak studi cmne lagi nih???"bla bla bla and sorry to say kadang2 what friends said make me more depress and i will just said to myself "korang tak rasa apa yg aku rasa..hanya orang yang rasa yang mengetahui bebannya"

pa2 pn kegagalan ni penanda untukku berubah..berubah menjadi yang lebih baik..study more and more..and for me aku kena berubah dari segi addicted japan series+japan band(NEWS,arashi yg best!!hihihi sempat lagi..)..kena kurangkan huhuhuhu patutnya buang terus but susah la so aku kurangkan je..hihihi

medic oh medic..yang aku tahu bila masuk medic ni,langit tak selalu cerah..it always up and down..in medic kalu kita dah study pun kita tak tentu lagi akan berjaya..kalu dapat c(that is lulus) dah kira bersyukur sangat dah..so tolonglah memahami wahai pembaca hihhihhi

aku dah merepek jauh ni hihihi just luahan hatiku yang tak tenang nak balik umah nih..rasa cam tak nak balik je tapi dah beli tiket..yg aku tau kat rumah this cuti pemerintahan kuku besi abahku akan bermula..so sayonara laptopku buat sementara waktu huhuhu

2 pengomen:

Anem Arnamee

Salam ziarah..
salam perjuangan;)

Anem Arnamee

Salam sekali lagi..
terima ksih sudi kunjung blog;


Sebenarnya Anem belum pun menyertai Mercy, keinginan itu wujud, namun kesempatan belum kunjung tiba.insyaaALLAH akan dtg.Amin.

Oh ya, melalui sumber yang sah, jika ingin menyertai Mercy, menjadi sukarelawan, saudari boleh berhubung terus dengan alamat dan telefon di bawah. Mahupun email.

Malaysian Medical Relief Society (Reg. No. 1155)
(Persatuan Bantuan Perubatan Malaysia)
Level 2, Podium Block, Kompleks Dayabumi, Jalan Sultan Hishamuddin, 50050 Kuala Lumpur.

Tel : 603 - 2273 3999 Fax : 603 - 2272 3812
Email : info@mercy.org.my
Website : www.mercy.org.my


Baru-baru ini melalui dada akhbar, pihak mereka ada menyertakan email radzi@mercy.org.myor hayati@mercy.org.my jika saudari adalah seorang pakar psikiatri atau psikologi untuk membantu mereka yang berada di gaza, hanya perlu kirim resume dan nyatakan kesungguhan .

Namun, jika tidak, selanjutnya boleh berhubung dengan alamat HQ yang Anem beri di atas tadi.

Sekian.Salam mahabbah. wassalam.
whanimz(at)yahoo.com


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails