Friday, January 30, 2009

Laman-laman web Israeil telah diceroboh!

assalamualaikum
aku just nak postkan what i got from my email..

Laman-laman web Israeil telah diceroboh!

Heboh kini apabila ruang-ruang akhbar melaporkan pencerobohan penggodam web (hacker)ke dalam web-web kepunyaan Israel.

Akhbar Asharq al-Awsat yang terbit di London dalam laporannya menyebutkan, para hacker (penceroboh cyber) telah menceroboh laman-laman web kepunyaan syarikat atau rakyat Israel. Ia diduga beroperasi dari Lubnan, Maroko, Iran dan Turki. Sementara laporan radio Israel pula menyebutkan, fokus utama para hackers itu adalah laman web daripada perusahaan dan pemerintahan Israel termasuk web Jabatan Pertahanan Israel dan web Israel Discount Bank.

Malah mereka begitu berani mengisytiharkan diri mereka. Salah seorang hacker yang menyebut dirinya T@ke Sn!per mengatakan, kelompoknya berhasil menggodam dan menceroboh lebih dari 30 web Israel, diantaranya web-web pemerintah Israel termasuk web bank-bank dan web parti politik Israel.

Kini lebih kurang 10.000 web milik Israel yang berhasil dilumpuhkan oleh para hacker itu. Setiap hacker berjaya melumpuhkan sekitar 2.485 web Israel.

Laman web milik sejumlah surat kabar Israel, seperti Maariv dan Yediot aharonot, juga tak luput dari serangan para hacker. Para hacker memasang foto-foto warga Palestin yang menjadi korban keganasan Israel dan foto-foto warga Iraq yang menjadi korban kekejaman penjara-penjara AS. (Hanin Mazaya/eramuslim daripada www.arrahmah. com)

Apa yang kita semua ketahui, internet dan dunia IT adalah cetusan para inteligensia Yahudi sejak peperangan dunia ke-2 lagi. Kini senjata mereka telah memakan diri mereka pula. Sebagaimana sebegitu ramai tentera USSR yang mati akibat keracunan semasa meminum punca air beracun hasil tindakan khianat tentera mereka sendiri. Kita berharap agar semua umat Islam bersedia dengan segala kepakaran dan kemampuan untuk memerangi kuffar Zionis yang telah diramalkan oleh rasulullah sebagai musuh utama kaum muslim.



Muhammad Nuruddin Bashah

Ipoh 9/1/2009

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails