Saturday, January 3, 2009

...HARI UNTUKMU WANITA 2...

ye sambungan untuk hari untukmu wanita versi malam..girls' night...

mlm ni ada talk from dr. zaharah bertajuk "permata yang dicari"..best la..dia tak formal sangat so rasa santai je..kata2 dia lebih kepada kakak kepada adik..
her talk ada cakap pasal Ikhtilat(suatu bentuk pergaulan secara bebas yang melibatkan lelaki dan perempuan yang ajnabi).memang ni jelas sekali tak dibenarkan dalam islam.ok sekarang ni banyak kan cara mudah untuk kita berinteraksi that is by YM,google talk,sms,chatting dan mcm2 lg la kan..bnda2 ni memudahkan lagi ikhtilat tu berlaku..ok islam is not so extreme,right??perhubungan antara lelaki dan perempuan ajnabi dibenarkan atas beberapa sebab:
1)urusan kerja
2)jual beli
3)atas sebab pelajaran
4)persaudaraan
5)nikah
ada satu video yang dr.zaharah tunjukkan semalam yang betul2 menarik hati aku..video tu mengenai kata2 nasihat seorang kakak kepada adiknya..aku tulis beberapa perkataan yang terkesan dihatiku tuk korang..lebih kurang la ye aku pun tak berapa ingat ayat yang betul2..

"kami bukan anti-couple"
"kami bukan anti-lelaki"
"cuma cara adik itu salah"
"juga masa belum sesuai"

"terimalah teguran kerana mungkin teguran itu datang secara lansung dari ALLAH"

banyak lagi sebenarnya kata2 yang best dalam video tu tapi aku dah tak ingat :-) so tak leh la nak kongsi ngan korang :-(
then bila dibuka untuk soalan da seorang student dr UMK tnya satu solan yang aku rasa ramai antara kita pun tertanya-tanya..
soalan dia berbunyi gini.."orang kata jodoh takkan datang bergolek tanpa usaha.so cmne usaha tu?"
then the answer from doctor zaharah is like this..
"ye usaha..usaha tak semenstinya dengan berhubung..1st usaha yg boleh kita wat is berdoa.jangan pandang remeh ngan doa.sebab tu benda utama yang kita kna wat..then usaha ke2 if kita ada someone yang kita suka take action melalui orang tengah.jangan la approach sendiri2.doctor zaharah ngan suami sendiri dah banyak kali jadi orang tengah antara student kat cni.tak salah perigi cari timba.jangan malu sebab orang tengah ni pun ada cara tersendiri nak jaga maruah orang yang meminta tu" -lebih kurang la kata2 dr. zaharah..that's all yg aku dapat kongsi from dr zaharah punya talk..

then,busana muslimah..yang sertai busana muslimah ni ada 6 orang doctor dan 9 student..from my batch je ada 4 orang yg masuk..kat bawah ada gambar diorang..hadiah 1st ngan 3rd dapat kat budak nursing(kalu tak salah aku la..)..then no 2 dapat kat aida from my batch..






peserta busana muslimah from my batch that is didi dental,ida,amirah and aida...



......AJK yang terlibat dalam menjayakan hari untukmu wanita...



MC untuk malam hari untukmu wanita..kak yani and kak tikah....



rabiatul aidawiyah-got the second prize for busana muslimah....


\
...dr.adibah with her two daughters...............




....others that involve in busana muslimah..........

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails