Sunday, August 31, 2008

...BIG SIB CAMPING...

at last the day came..ye la dari ari tu aku cita aku bz ngan big sib camping..bz ka???bz la gak wlaupun aku hanya lah memegang jawatan exco pengangkutan(kerja mengangkut je...)tapi bz gak..nak uruskan bas2,budak2 1st year nye lagi tak cukup ngan tu nak uruskan big sib ngan drebar bas tu lagi..dah la macam2 kerenah sorang2..ish2..

hari yang bertolak nak g kem kijang pcb tu that is hari khamis abit busy and letih..memang kuliah ari tu aku tak brapa fokus la..dah la ponteng kls titas hehehe pnt sgt malam tu tido lewat last2 aku ngan rmate aku tersyg aina ponteng kls titas pagi tu hehehe lps tu ada kuliah dari P.A. aku that is dr. ahmad nizam alias..masuk 2nd year ni aku tak jumpa dia lagi...hehehe dah la masa 1st year dulu pas selanjar 3 aku trus tak jmpa dia dah..segan la..nak jumpa nak cakap pa pun..dia cakap punya la lmbut and kuliah dia tak brapa paham..dia kan doc. pakar anest kuliah dia terlalu over cam tuk bebudak master jah mana la kami nak paham..hehehe
b
ok berbalik pada big sib camping..kerja aku dah diceroboh..maksud??? mula2 aku dah bahagikan bebudak tu ngan big sib kepada beberapa kump. utk sapa nak naik bas ni sapa yang naik bas seterusnya tiba2 jah munish masuk campur..ye munish,YDP big sib tu..dia bahagikan lain lak..confuse bebudak 1st year tu..ptg tu dr kul 1 lebih nak dekat pukul 2 dah aku pn 'menetap' la kat kafe murni uruskan bebudak 1st year merangkap big sib masuk ke bas..ok la..penat menunggu jah..bas nak ulang pn lwt sgt..dah la macam2 masalh ngan bas..mula2 kononnya dapat 1 bas jah,pas tu kata 2 last2 dapt 3 kira ok la.alhamdulilah 3 kalu tidak lagi lama la aku nak menunggu..drebar bas wat perangai gak..tak nak ulang la..baik ada lee menolong..g pujuk drebar2 bas tu..kalu tidak naya..akhirnya maghrib baru aku sampai kat kem tu..cuba bayangkan berapa lama aku bertapa kat cafe baik la tak leh solat kalu tidak susah gak la nak tggalkan bebudak tu nak g solat..

mlm smpai tu wat program ice breaking jah..aku jadi fasi kump sgd 3b(became a fasi again??????) ngan jasmine..ok la dapat ngan jasmine daripada dpt ngan orang yang aku tak brapa knl..ice breaking intresting..then km main truth or dare hehehe sian bebudak tu..ada sorang budak chinnese ni dia pilah dare tak pasal2 dia kena propose munish kat dpn org ramai hehehe munish pun layan..

pg2 cam biasa ada aerobik..wat poco2 ngan aerobik..aerobik cam lawak..nampak sangat tak bersedia ish2 big sib..pening kepala la..

lepas tu ada talk from prof zabidi..aku tak g dgr pn sbb aku sibuk uruskan aktiviti who am i? kat bebudak tu sbb pas talk ada minum pagi pastu trus stat aktiviti who am i? keja aku adalah memotong peria ngan halia..potong ngan kak ita...halia???peria???korang mesti tertanya kan nak watpa peria ngan halia ni..nak masak???no...nak pekena budak2 tu adalah hehehe ok let me explain..aktiviti who am i? adalah aktiviti yang ada 4 game..1st game the name is sandwich kebabom..masa ni lah kegunaan peria ngan halia tu terselah..utk game ni diorang kne makan sandwich..bukan sandwich biasa..makan sandwich fear factor hehehe da macam2 gabungan adunan isi..ist sandwich isinya halia+lada hitam, 2nd peria+lada hitam kot yang 3rd ngan 4th aku tak brapa ingat la..tp yang pasti adunannya pelik2 yang aku pun tak sanggup makan..and aku jaga stesen tu..pas tu ada game mahligai impian,kna wat bangunan guna paper..game ke3 gna paip pvc,diorang satu sgd kena bekerjasama naikkan dan turunnkan paip pvc tu..nampak sng tp sebenarnya susah gak..yang terakhir besa2 jah..tak mencabar gna kepingan kotak yang dipotong tuk berjalan..aku tak ingat tajuk gamenya..tapi ada gak bebudak suka game ni..mostly diorang kata game yang paling susah dalah game gna paip pvc tu..and game yg paling senang game sandwich kebabom..walaupn cam tak sanggup nak makan at least ok jah..

petang tu diorang ada aktiviti bersantai bersama mentor..aktiviti ni big sib tak join..tak ramai big sib datang so bebudak tu kena wat persembahan dengan tema harapan kepada pensyarah..diorang diberi masa lebih kurang 1/2 jam jah..sepadan la dengan persembahan diorang..ada yang nyanyi,berlakon,baca sajak,pantun pn da..kira kreatif gak..mostly buat lakonan and mostly the same je jln cita dia..diorang tiru gaya2 lecturer mengajar..ada yang menjadi ada yang tak brapa menjadi..

petang lagi diorang ada aktiviti riadah ptg..main game bola..aku tak ingat nama game tu but intresting la..idea julian..

malam tu ada kejutan tuk budak2 tu..mula2 kononnya da aktiviti transformer..diorang bebudak tu pun tertanya la apalah aktiviti transformer tu siap ada yang tanya nak tengok cita transformer ka..hehehe last2 rupanya da junggle treeking malam tu..or should i say merentas desa??? tak masuk hutan pun lebih kepada masuk kampung..track tu punyalah panjang..ada lebih kurang 15 km.tak sangka gak aku boleh habiskan .4 jam berjalan lak tu..adalah 4 orang pengsan..3 orang india 1 orang cina..pelik kn..why not malay???aku ada tanya persoalan ni adalah sorang budak ni jwb orang melayu pn pnt gak tp disbbkn ada kekuatan doa tu kita boleh bertahan..aku suka sangat jawapan tu..

esknya semua bangun lewat dalam keadaan badan sakit sesangat..memang sakit..dah la lama dah tak jogging baik la ari ni dah ok ckit..so aktiviti pn stat lwt ckit..ada ktiviti transformer the real one hehehe juz bg diorang imbas kembali pa yang diorang dapat sepanjang kem and what they can change from bad to good..ok la..mostly said diorang paling tak suka junggle trecking bcoz it is suprise not been told earlier..diorang tak bersiap physically and mentally..betul gak..

then petang tu ada feedback sedikit swebanyak and lastly balik..for balik pengangkutan aku lepas tangan kat TKL pnt la aku nak uruskan lagi..masa balik dapat 1 bas besar(muat la 40 org),1 bas kecik(muat 22 org) then 2 van(1 van muat 9 org) so the drebar has to 3 trip to make sure smua leh balik usm..alhamduliah ok..walaupn semua big sib terpaksa berkorban balik paling lewat sekali..at last takada la serabut sangat menunggu sbb tggu reramai kan..

best la camp ni..merapatkan big sib and big sib,1syt year n ist year and also big sib n 1st year..one more thing menguji keupayaan aku sunngguh..i can do it..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails