Saturday, August 11, 2012

Jaja dan Din



Assalamualaikum ,

Baru habis baca buku ini pagi tadi  :)

Jaja & Din









Kisahnya ibarat penceritaan dari Jaja sendiri , namun turut ada kisah dari sisi Din.

Jaja - anak Dr Haslinda dan Dr Badrul Hisyam - kawan Dr Aqmar Aziz ( watak dalam Nyanyian Tanjung Sepi ) . Juga ada watak Nini , Lala dan Wasim. Ini mengingatkan saya pada kisah Nyanyian Tanjung Sepi yang sedih itu , ternyata kesannya mendalam pada Dr Aqmar Aziz , juga pada Jaja yang masih kecil waktu itu. 




Permulaan cerita Jaja&Din agak lambat , sehinggakan saya ternanti-nanti waktu "sebenar" Jaja bersua muka dengan Din. Namun penantian ternyata tidak sia-sia. Pertemuan mereka membuatkan saya juga seperti Jaja  - Falling in love with Din !!

Walaupun pada awalnya saya seakan tak setuju dengan Jaja yang mahu 'meminang' Din. Dan saya macam bercakap terus pada Jaja - " Jaja , don't do it !! U will regret it !! ", - sebabnya macam mustahil untuk Din berkata - " Ya ". Namun difikirkan tajuknya pun sudah Jaja & Din , takkan Jaja dengan yang lain pulak kan. Lagipun dari awal penceritaan Jaja , Jaja sudah bagi klu yang dia memang dengan Din.Dan saya juga turut menarik nafas lega untuk Jaja bila Din kata " Ya ". Over kan ain ni?? hihi

Dan ternyata kisah Kak Su kali ini turut membuatkan saya menangis yang sebetulnya. Menangis sungguh-sungguh !! Sampaikan mata dan hidung merah bak 'clown' ^___^
Pesanan Uncle Aqmar  pada Jaja - itu kisah air mata sungguh-sungguh saya yang pertama !
Juga kisah berita Din yang jauh dari Jaja - itu sampai tersedu-sedu !!!

Dan satu lagi yang menarik hati saya  - adalah kisah ini berlatarkan tempat-tempat berdekatan dengan rumah saya - Jawi , Parit Buntar. Sampaikan Din itu diceritakan pernah bersekolah di Almashoor lelaki - " teman sepermainan " ataupun " musuh ketat" sekolah saya. Membaca part itu buat saya gelak tak ingat ^_____^

Nak tahu kenapa beria-ria sangat gayanya AinSabrina mengulas buku ini , kena la gi baca sendiri ^___^

5 bintang saya bagi !!!

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails