Thursday, August 6, 2009

"ADA HIKMAHNYA"

assalamualaikum..

keletihanku dicni..patutnya pada saat ini aku masih berada di kg pengkalan nyireh,besut sempena program cfcs=kkkk(kajian kes komuniti keluarga) yang sepatutnya berakhir ahad ni berakhir lebih awal kerana ada kes H1N1 kat usm..ohhh keletihan+kesedihan+kekecewaan..pelbagai perasaan bercampur..

semalam 5/8/09 jumaat..seperti dirancang kami(pbl 16) bertolak pagi dalam kul 8 lebih ke besut terus ke kg pengkalan nyireh..semasa dalam perjalanan aku dan ainul beberapa kali mengutarankan ketidak sedapan hati kami(ringkasannya tak sedap hati la) tapi tak terfikir lak sampai ke tahap ini akhirnya..ok bersambung pada cerita.. sesampai kat sana kami uruskan hal pinjam dewan sekolah utk program+ambil barang pameran dr klinik...pas zohor baru start edarkan flyer and promote program yg km rancangkan nak jalankan kat dewan sek. pengkalan nyireh..then berenti solat asar kat rumah tuk penghulu..sedang melepak-melepak kat gerai makan tuk penghulu sblm nak solat tetiba je ada berita perutusan dr prof halim katanya ada h1n1 so kami perlu balik usm sekarang..cam tak caya ja..kami baru sampai pg tu and dah start promotion tetiba dapat arahan"balik sekarang"..OMG!! punya la penat+letih+makan hati(sampaikan tak lalu nak mkn beberapa hari sblm ni) utk buat projek ni tetiba je BATAL!!! memang mencabar ketabahan hati...

then winton,pbl 16 leader trus call our supervisor,dr hasyim..hve a talk with dr hasyim,then we decide to have a night at our kampung,wait for the confirmation of H1N1 case..kerana terlalu letih seharian memandu ke sana ke mari,ain sabrina dengan selamatnya masuk tidur kul 10 mlm..haha aku sendiri terkejut bila tengok jam waktu tu.."eh baru pukul 9.30 mlm"..sedangkan pada saat itu mataku sangatlah rasa nak tutup..

so the next day that is today..me and jasmine(my homemate) just stay at our mak angkt's house
rumah mak angkatku



..sempat bermain ngan cik aliya comel ni..




sempat tgk syurga cinta jap..sempat bersembang panjang ngan mak angkatku..sepanjang masa itu, macam2 pnggilan aku dapat,ada yang bertanya mcm2 la..then ada pnggilan dr cik zakiah
kesedihan + kekecewaan menyelubungi diri memikirkan program yang dirancang tak dapat dijalankan..betapa peritnya+susahnya untuk merancang program tersebut ahhhhh...berapa bnyk duit+penat lelah+masa+tenaga dikerah utk program ni yang hancur dlm sekelip mata..betul lah kita hanya merancang tapi yang KUASA juga yang menentukan..
di saat kekadang aku cuba menyejukkan hati dengan berkata "ada hikmahnya perkara ni" dan di saat aku rasa betul2 kerinduan nak balik umah but still kekecewaan kerana program dirancang tak jadi still ada..

tergambar di ingatan wajah2 penduduk2 kampung yang kami lawat untuk bagi flyer..
most of them macam sangat hepi+sangat2 berminat..
"insyALLAH kak g"
ada yang kata "memang kak nak g..kak memang berminat perkara2 gini"
ada juga "pak cik ada keja..insyALLAH org rumah g la"
"insyALLAH sabtu ni cuti..pak cik nak bawa satu rumah skali bolah dak??"
yang paling terharu "kak sakit mata ni tapi kak nak g gak..takpa2 petang ni kak g klinik kg raja ambil ubat..insyALLAH sabtu ni leh g"
macam2 la..aku hanya dapat cerita..kalu korang dapat rasa sekali kegembiraan diorang tu wlaupun aku akui ada jugak yang macam tak berminat kan..tp still kenangan itu sangat indah..bersusah payah dalam panas tak terasa sangat tatkala penduduk kampung kata nak join program..tpi kebgembiraan itu kembali berhancur kecai di saat pembatalan residensi 3 confirm..ahhh sedihnya..hhuhu takpe2 ada himahnya tu..kembali megulakan diri sendiri hihi

apa2 pn yg lepas biarkan lepas..kelebihannya aku leh balik png lebih awal hahaha takda la awal sgt..awal 2 hari ja..apa2 pn harapanku harap2 medden 3 yang lain dapat bersabar..inilah pengalaman cfcs pertama yang tak dpat dirasai oleh senior2 lain2 kiranya kita bertuah la hihi ye la tu..ok adios wslm..

aku postkan skali gambar masa 1st residency yg aku tak dpt post ari tu sebab ada maslaah ckit..byk gambar sbnarnya..so aku juz pilih gmbar yg aku suka ja..(^_^)







bergambar dengan penduduk kampung..



ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails