Wednesday, August 19, 2009

APA AKU BUAT CUTI NI?????

assalmualaikum..

here i am keboringan di rumah..cuti pnjang pn ssh,cti pndek pn ssh..taktau nak cti jenis apa..cti tgh2 la..

aku mmg teringin sgt nak update blog nih tp tak tau nak cta pa sbnarnya sbb takda point yang menaik pn berlaku sepanjang cuti nih..tapi bila jenguk blog tadi,terpandang kat senarai sahabat2 yang blogging jgak..mmg kebelakangan ni tak rmai yang rajin update blog..tahun exam la katakan..tetiba je tgk snarai nama tu blog teratas skali(blog yg paling latest updated mksudnya) adalah blog aida,rmateku.."eh aida update blog"..tu yg terlintas dalam pemikiranku sbb setahu aku rmate aku sorang ni memang takda la rajin sgt nak mengupdate blog nye(takda niat nak mengutuk ye aida..just memberi kenyataan hihi)..bila tgk aida dah update perasaan tringin nak update blog lagi membuak-buak jadi tercetuslah post tah apa2 nih hihihi

apa aku buat cuti ni?????
tah aku sendiri tak tau..
keja aku tiap2 hari tido+makan+tgk tv+surf ternet+kalu rajin ckit bc note(2 pn leh kira la brapa kali sgt bukak note nye)
ahh boring tul hidup tak bermanfaat nih..
hujung minggu ada la keluar..
k la aku cta terperinci ckit.
aku smpai penang hari sabtu ptg..nothing happen that day..balik rumah seronok2..jmpa family bla bla bla malam tido..

the next day, g sunway carnival..shopping2 ngan adik2 ngan mamaku..aku dan adik2 ku g tengok wayang cta G.I.JONES...best..pada mulanya sedih gak sbb plan pada mulanya nak tgk harry potter tapi cta harry potter dah takda..bila tau dah takda frust gak,dah malas nak tgk wayang pd mulanya..then adikku ayin beria-ria promote cta G.I.JONES tu,aku pn ok la..redah je masuk..then alhamdulilah aku bg 5 star la kat cta ni..best sgt!!!!

then hari isnin-khamis nothing interesting memandangkan rumah kesunyian..smua sekolah+kerja..

then hari jumaat aku g konvo kat usm penang..takda sapa yg graduate..saja jalan2..g konvo usm mmg jadi anual activy aku hihihi maksudnya bkan sbb ada org graduate ataupn sbb aku student usm tp aku mmg setiap tahun pengujung setia konvo usm...dulu mamaku selalu bertugas tuk konvo jadi g konvo sbb mama...

hari sabtu-nothing interesting..

hari ahad balik kg bandar bharu ada kenduri sempena kedatangan bln puasa..

then semlam aku g teman mama g wat chekup kat hospital besar pulau pinang..as usual,menunggu tu dah adat resam g chekup kan...masa tgh tggu ubat kat farmasi,ramai gila la manusia...macam2 ragam manusia leh tgk..masa ni betul2 terasa 1 malaysia tu..ye la berbagai jenis manusia bercampur dengan aman kat ctu kan..then sedang aku menunggu ubat untuk mak aku manakala mak aku g wat test jap..so tggal la aku sorang2 kat ctu..jadi aku pn kelaurkan earphone,pasang kat hp,dengar lagu sementara nak menunggu..then sedang aku menunggu,saat aku mendengar lagu princess hour-sarang in gayo(pehaps love)(^_^)-tetiba pak cik india sebelah aku tetiba mengadu..
"aiyoh lama lagi ka???datang pukul 9 pagi..dah pukul 4 pun tarak abis lagi..tggu doktor dah lama..tggu ubat pun lama..dari pagi pn tarak makan.."
terdiam aku..taktau nak reply pa..aku pn tensen gak menunggu lama tapi at least aku dan mama takda la menunggu lama sangat sbb mama memang monthly chekup dengan dr..at last yg aku boleh buat waktu tu hanyala menepuk perlahan belakang pak cik tu..dia hanya tersenyum sblm akhirnya nombornya akhir dipanggil..hmm pasal menunggu lama kat hospital ramai dah sedia tahu..taktau la nak salahkan siapa..mginkah sbb kurangnya perkhidmatan(dr+nurse+pharmacist+tmpat tu sndiri) mahupn mgkin sbb patient nya ramai????entah la..aku pun tak pasti untuk ulas bnda ni pnjang2..

dah la aku dah penat menaip..adios..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails