Tuesday, February 24, 2009

EXCHANGE STUDENT USM-UNIMAS 1

Assalamualaikum..

Bersua kembali setelah ku menghilangkan diri lebih seminggu daripada blog kesayanganku ini huhuhu

Seperti yang dijanjikan I would like to story mory a bit about program pertukaran pelajar usm-unimas..

Briefly.. this program dicetus oleh sahabat usm kita merangkap mpp that is razzi..then an interview been held(I don’t remember the date) 15 student were chose to be the participant of this program..
Antaranya..
1. munish
2. razzi
3. solehin
4. saravanan
5. jia hour
6. jasmine
7. Claire
8. ida
9. aida
10. addy
11. wan
12. fairuz
13. aina
14. yani
15. me-ain

the program begin with unimas student came first to our campus. They arrive at airport on 7 February 2009..

and the story begin from that day..
malam tu beberapa orang g menjemput unimas student from airport..that is me,munish,razzi,solehin,addy,wan and ida..a bit tired that night sbb siang tu ada program ckit..the night b4 beli barang2 tuk unimas student and barang2 tuk jualan untuk mengutip duit tuk program skspm..memang sangat pack la mggu tu..
ada 13 students from unimas yang datang..

1. shuli
2. hazirah
3. yaya
4. liyana
5. anis suhana
6. anis liana
7. maryam
8. farah
9. emma
10.shikin
11. hafriz
12. hazemi
13. syed hazran



then keesokannya ari nya ada majlis perasmian..me and addy as ajk makanan just busy pasal makanan la..that morning a bit tension sbb ada problem ngan makanan ckit.. for that perasmian kami sediakan nasi lemak and for vip ada kuih tambahan..the prob is kuih and air arrive late,aku ngan addy dah macam nak mengamuk je dgn *** ***..yes you know who..hihihihi smpaikan addy beli air kat cafĂ© nurani je dulu then baru air ‘vip’ tu sampai..memang agak kalut la pagi tu..but still at last aku ngan addy manage to do it..haha we just a good combination,right????(macm puji diri sendiri je kan hihihi)

then, after that we went to rantau panjang.. tempat bershopping!!! As usual sebelum g I will contact my brother,ayin(the most boros person I’ve ever known hihihi) tanya dia ada apa2 benda ka dia nak pesan and as usual he is a demanding brother and mula la pesan benda2 yang berjenama hohoho dia pesan kasut berjenama nike with description of colour that is only black and white with size 8..lastly setelah agak lama menilik kasut2 kat ctu then I found a suitable kasut for him..hope he like it bcoz one more thing about him is he is so cerewet..ahh adikku yang seorang itu..then I also buy blouse, 1 for myself and 1 for my mother..untuk my lovely abah aku beli kemeja,untuk adikku irfan ada 2 shirt and lastly for my only sister aku belikan blouse jgak.. and one more thing for myself is a sport shoes for myself

then balik daripada rantau panjang we stop by at kb mall..tuk makan2..then we went to kb..plannya nak g muzium dll but dah lewat sgt so semua tempat2 yang nak g dah tutup..so just bergambarr je la.sori la buat unimas student, plan banyak kali berubah sampaikan tak jadi kita nak g muzium tu..sori sgt2...then the amazing thing is I met my secondary school’s teachers there..yap teachers from AIGS..mula2 masa sampai kb masa pak cik mat park bas tu aku dah perasan ada satu bas seakan-akan menyerupai bas sekolahku..so aku duk perati je..then lepas semua solat+ada ambik gambar sedikit aku perasan ada beberapa orang yang macam dikenali..then dari jauh aku perasan that is cikgu khairana(aka miss khai =) ) then aku pun ajak aina teman aku nak tegur cikgu..then program jejak kasih pun bermula hihihi masa tu ada cikgu mazanah, ustazah che maznah, mr. chong,others adalah guru baru yang tidak ku kenali.. sembang2 ckit..cikgu2 ada kursus ckit kat kelatan so cam rezki je nak jumpa..kalu tak disebabkan ada program melawat2 with unimas student takda maknanya aku nak menapak kat tempat tu plus nak terjumpa ngan cikgu2 sekolah aku dulu..memang jodoh pertemuan di tangan tuhan..

then..malam tu we had a barbeque at pcb(pantai cahaya bulan).. ada beberapa orang pergi dulu just to prepare barang sesikit sblm yang lain datang..ada dua keta g awal..aku,aida and aina naik keta aku..and wan,addy,sara and ida naik keta wan..agak kelam kabut la petang tu sbb baru balik dr jln2 kan pagi tu..apa2 pn alhamdulilah semua berjalan lancar..bila mengenangkan saat nak dapat tempat for barbeque+kerja keras aku and addy nak setkan makanan for barbeque,at last semua kerja tu rasa berbaloi bcoz semuanya berjalan lancar..ayam and daging sampai melebih-lebih sedangkan kami punya la risau makanan tak cukup sampaikan tak lalu nak makan pada awalnya hihihi biasalah dua2 ajk makanan tak berapa berpengalaman hihihi then kat ctu ada wat ice breaking..the best part kat pcb ni adalah pantai!!!!dapat jugak aku melepaskan rindu kat penang huhuhu betul2 rindu rumah+pantai kat penang nih =( sempat jugak aku,aina and addy melepaskan tensen dengan menjerit sepuas hati…yeah medic student it just synonym with tension hihhihi

then the class begin…bila dah mula kelas dah tak banyak aktiviti luar..just ada makan2 je kat luar..we also had prepared cadaver dissection for unimas student..thanks for their request kalu tidak kerna request from them sampai graduate rasanya aku takda peluang nak dissect cadaver..hihihi yes usm academic do not have cadaver dissection.. we have cadaver but it is too limited to be use by 200++ students!!!

Then, ada kami bawak unimas student g sate Malaysia.. then ada dinner with TDA at sue tomyam..masa aku inform yang lain2 kata wat dinner kat sue tomyam,reaksi semua macam..”kenapa sue tomyam??” “takda tempat ekslusif lagi ka??”..aku and addy just reply “ok pe tempat tu best la sedap pun sedap..tempat atas dia ekslusif pa”..jawapan tu still cam tak memuaskan diorang bila aku tengok mimic muka masing2 just macam ‘unbelievable’..apa2 aja la..but that night also alhamdulilah berjalan dengan lancar..the best part is TDA pun puji tempat tu..aku tau ni dari munish la..TDA cakap tempat ni ok sesuai for occasion yg kecik2.. and here shows mine and addy’s point are correct..hiihihi so we still the best (one more time puji diri sendiri hihihi)

That’s all cita pasal unimas student datang usm..cita pasal usm student unimas plak akan disambung dalam pos yang berikutnya..adios..wslm..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails