Friday, May 16, 2008

DETIK-DETIK RESULT NAK KUAR.....

ALHAMDULILAH ku ucapkan sekali lg di dlm hatiku..sesungguhnya aku rs bersyukur dgn kejayaan yg ALLAH berikan padaku pd final..apa2 pn ku harapkan kejayaan ini tidak menimbulkan riak di hati insan yg lemah ini..amin..

Sesungguhnya 8 mei yg lalu btul2 mnakutkan..pd 7 mei bdk2 dental dah dpt result yg bdk2 medic tercongok ketakutan..tercongok???ada ke dalm kamus dwn bhs..ala bantai je la…hehehe and from d result ada 25 org fail drpd 75 org bdk dental…kiranya 50 org je lulus…really frightened bdk2 medic..yg menyedihkan ramai gak bdk2 dental yg kamceng ngan aku kna repeat..yg paling sedih sekali my best friend bdk dental zue,nabila n ain dental kna repeat sedangkan wktu exam km studi sekali…mmg ms exam tu zue ada ckp dia tak leh wat esei tp aku still bg semangat sbb ada lg kn kertas pas tu…takpa lah takda rezki kot..moga2 mereka tabah menerima dugaan ALLAH..sedihnya zue tak duduk sebelah aku dah dlm kuliah pasni huhuhu…yg plinhg tragic bdk laki muslim sorg je lulus yg lain fail..ish2 tp bkn nak kata bdk2 laki dental suka memain ckit..tak hbis2 nak skandal je..tp ms nak dekat2 exam aku nampak diorg dah studi hard tp mgkin dah terlambat kot…2 psl bdk dental ni kta cta psl bdk medic lak…

Sehari sblm result kuar kiranya pd 7 mei la…ptg ms bdk dental kuar result aku cba merelaxkan diri aku yg resah gelisah g la tgk cta team medical dragon cta psal doc best..nnti la aku wat sinopsis pasal cta ni kat blog nnti sbb tak abis tgk lg jd tak leh nak wat sinopsis skrang…ok berbalik pd cta result..tgh2 aku tgk tba2 nabila dental antar msg “ain,aku fail”..aku terlalu terkezut…nabila fail????YA ALLAH….aku trus mnagis sedih sgt…..nabila la org yg slalu stay up ngan aku smpai pg studi tp…YA ALLAH btul2 sedih dan rs kecewa sgt…tp still ALLAH yg menentukan segalanya..mesti ada hikmah di atas semua yg berlaku..aku juz leh reply kat nabila masa tu “nabila,sori aku tak tau nak bg nasihat pa.really sori”..sbb aku mmg tak tau nak ckp pa masa tu really terkezut…pastu aku dah tak sng duduk..aku trus tutup laptop aku..tba2 jijah smpai bgtau result zue,ain n yg lain..really sedih ms tu..pastu aku dah tak sng duduk aku pn g bilik mira..ada akmal,aini n mira kat bilik dia..akmal lg tak sng duduk…dia g trus fon pjabat pentadbiran n dr adibah tp diorg tak bgtau result..btul2 buat aku n aini cmas..btul la bdk tu…mira dah takyah riso apa dah confirm dah bdk viva ni dapat A..aku,aini n akmal la riso lelebih..mlm tu kiranya malam nak kuar result tu disbbkan terlalu tensen km pn kuar makan kat luar sp lg nak jd drebar klu bkn aku hehehe pas makan km plan nak jalan tp nak g mn dah kul 9.30 mlm wktu tu.kedai kat kelate bkn cam kat png kbykkan kdai kul 10 dah tutup termasuklah kb mall yg dbanggakan sgt oleh bebdk kelate..so last plan km plan nak g wakaf che yeh sedangkan seorg pn drpd km pn taktau jln..so jdlah program mengembara kami mencari jln hehehe tanyalah dua org br la smpai ke destinasi yg dituju..takda la best dsbbkan sblm tu hujan jd jln kat ctu jd tak brapa best jd km pn blk pastu…blk aku plan nak tido terus tp tak jd..nak tau knapa sbb cik dila rmateku yg tersyg tgh berleter atau yg lebih baik dikatakan meluah rasa hati riso psl exam nak kuar esok yg mnyebabkan aku lg riso dan takleh tido huhuhu disbbkan itu aku melarikan diri ke bwh sbb tak nak dgr dila ckp yg mnakutkan aku….plik la rmate aku sorg ni..dia tu dah terer tak pnh fail pn dlm slanjar dia yg terer tu wat riso+tkut aku yg tak brapa pandai ni dan dah 2x fail lg la kecut perut..mlm tu btul2 mnakutkan..mlm tu pling mnakutkan jika nak compare ngan malam kuar spm result or matrik result or pa2 la..rsnya nak kawin pn tak takut cmni hehehe sempat lak aku buat loyar buruk kat cni hehehehe

Keesokkan harinya 8mei…hari bersejarah…hehehe
Result kuar kul 2.30 ptg,tp dr pg dah tak senang duduk..mama kul 10pg dah fon tnya result..aku hnya bleh ckap “ma,result tak kuar lg…ma takut ni….”..ma gelak je..n mama ckap “reda je la…ain bkn leh wat pa dah pn..terima ja pa result yg kuar” huhuhu takut tul pg tu…really2 scary…kalah cita hantu hehehehe akmal buat gelagat gak pg tu dia g Tanya p.a. dia result dia n the result is dia lulus alhamdulilah sorg kwn aku lulus..gelagat dia tu wat aku nak msg my mentor,dr fuad tnya result tp aku takda keberanian so lastly aku wat keputusan nak dgr ja…huhuhu..sesampainya kat dk4 aku tgk dah rmai yg dtg…aku duduk ja timbalan dekan pn mula pggil nama sorang2..dia hnya akn pnggil nama bebudak yg lulus n maksudnya nama yg tak dipanggil tu fail..mmg scary tggu nama dpnggil..baik la nama aku mula ngan huruf A..jd nama aku tersenarai awal..alhmdulilah aku lulus..aku cam tak caya..aku tnya bnyak kali kat rmate aku dila btul ke nama aku yg timbalan dekan sebut td..btul2 hepi sesngat..aku tgk dr.fuad senyum je dr bwh..hehehe kiut btul ish2 sempat lg…aku bersyukur sgt2…tp lps smua nama dah dpggil aku br sedar rmai gak kwn2 aku yg fail..jd kegembiraan tu dah pudar…rmate aku lg sorang narimah fail..sdih sgt sdgkan masa mula2 masuk kami dah janji sesame nak lulus sama2..ada 57 org fail..rmai gak kwn2 aku yg ngis..tp aku..cm takda perasaan aku rs sedih sgt tp takda air mata yg kuar mgkin sehari sblm tu aku dah pnt nggis tuk bdk2 dntal..mlm tu aku tunaikan nazar aku,aku g blanja kwn2 aku mkn..ada mira,aini,aina,dila,narimah,ain dental,zue,jijah,zaty n sue..dlm keseronokan tu still ada kesedihan sbb narimah,zue n ain dental kna repeat..hmm moga2 ALLAH memberi semangat serta ketabahan kpd mereka..aku rs syahdu sgt setiap kali ingat ayu ckp “we still friends kan”…percaya lah sahabat2 walaupun korang repeat n kita dah tak satu kuliah pas ni still aku sahabat korang dan korang sahabat aku..still friends forever…insyALLAH…

2 pengomen:

alphabetablocker

CONGRETS dik..smaga dgn kejayaan yg dicapai mnjadi peransang pd dik tuk lbh brjya pd masa akn dtg..i`allah..angah tgh exm ni..doa2kn tuk angah eh??tkot seh..best bc story die psl nk tnggu result..hee..ooo..dh blanja member..bl nk blanja angah nih??xaci..nk jg...huhuhuh...sy rindu sama kamu!!!heee....take care enjoy ur holidays...papai..salam

a.s.m.a

tgh exam ye...all d best angah..blanja angah????eh tu tak termasuk dlm nazar hehehe insyALLAH blk la m'sia dlu klu ms tu kta jmpa n adk ada duit bleh la adk blanja hehehe rndu sm kamu jua hehehe wslm


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails