Monday, July 30, 2012

Alhamdulilah , We are doctors !!



Assalamualaikum , 

Hari ini wall facebook saya dipenuhi dengan ucapan tahniah dan kesyukuran. Kawan-kawan saya dental student baru dapat result mereka hari ini. 

Alhamdulilah , alhamdulilah , alhamdulilah semuanya lulus. Namun ada 12 orang yang tak berkesempatan utk ambil final exam atas sebab-sebab tertentu , insyALLAH kawan , gunakan peluang tempoh 6 bulan ini utk lebih berjaya ! (^_^)

Hari ini hari bahagia mereka. Ya , hari keluar result dan mendengar nama dipanggil , seakan dunia masa itu anda yang punya (>_<)

Cara result kami diumumkan adalah dengan nama seorang demi seorang dipanggil dekan. Memang cuak yang amat menunggu nama dipanggil satu per satu. Dan di saat ini lah baru saya bersyukur nama saya bermula dengan abjad A , takda la lama sangat nak menunggu. Selepas dengar nama sendiri dipanggil , baru boleh senang hati mendengar nama kawan lain pulak kan ^_^


saat nama dipanggil satu persatu


pagi tadi sempat telefon kawan baik saya 
" Assalamualaikum , Doktor Azizah ada? ", saja wat permulaan ayat sebelum ucap tahniah =)
sempat pulak dia berseloroh jugak " Takda , Doktor Azizah MC ".
Dan kami sama-sama ketawa. Ahh rindu !!

Kami ber4. 2 more doctors to go. Korang boleh !!

Dia antara kawan pertama saya di dewan kuliah. Kami berkongsi kuliah , pelajar medic dan dental selama 3 tahun , dari 1st year ke 3rd year. Duduk sebelah menyebelah.Dia budak pintar, selalu ponteng kuliah tapi alih-alih result dia lagi gempak dari saya yang menapak ke dewan kuliah setiap hari.Adus , terlebih bercerita pulak. Inilah penangan rindu , dari nak menaip pendek terjadi panjang pulak. hihi

Alhamdulilah , Alhamdulilah – at last our 5 years of survival end with flying colours !
Selepas ini nak tempuh another survival pulak , dan insyALLAH terus doakan kejayaan kita bersama !!
Kenangan 5 tahun kita bersama , itu memori berharga ! Rindu !


0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails