Wednesday, June 30, 2010

JOIN CONTEST,MENANG TEH

assalamualaikum..

sambil2 menonton cita 'dari mata arissa' ni rasa cam nak updated blog jugak..

post sebelum ni saya join giveaway kan..
jadi kali ni nak join contest la pulak..MySpace
contest yang dianjurkan :


ni link blognya...
http://miszlullaby.blogspot.com/2010/06/2nd-contest-have-tea-with-miszlullaby.html


hadiahnya bagi saya sangat menarik MySpace
ini hadiahnya :



teh..
saya bukan lah peminat teh sangat..
saya lebih suka air kosong sebenarnya..

tapi saya tahu teh tu banyak kebaikannya..
jadi saya ambil insiatif untuk join contest ni..
mungkin jika menang,inilah permulaan untuk saya menjadi peminat tehMySpace

ok kesempatan ni saya nak kongsi ckit info mengenai kebaikan teh:

1. antikanser
ya..ni kebaikan yang memang kebanyakan orang cari..
dalam teh ada nya anti-oksida yang membantu mengurangkan risiko kanser payu dara, perut, esofagus, kolon dan kanserprostat...
jadi tak perlu la susah2,habiskan duit beli pil antioksida untuk elakkan kanser,just amalkan minum teh..

2. benefit pd kulit..
kebaikan ni khas untuk gadis2 di luar sana..
kalau ada yang perasan,banyak je alat2 kosmetik yang gunakan benefit teh ni..
1st-ia boleh melebutkan kulit..
tak caya?? cuba try ni..
Rendamkan sehelai kapas bersih ke dalam teh hijau dan tekankan pada bahagian kulit,iA kulit akan lembut.
2nd- teh juga boleh bertindak seperti antiseptik yang menghilangkan rasa gatal dan lebam...juga boleh untuk mengawal bintik-bintik keradangan, kulit yang melecur, bekas tanda cacar dan mata yang bengkak disebabkan oleh tidur yang tidak cukup. MySpacesaya penah try gunakan teh untuk hilangkan bengkak di mata ni..tak pasti sangat kesannya sbb try sekali je..MySpace
tp best sgt.mata rasa sejuk je..
3rd-penyegar kulit..dimana teh mengandungi “tannin” yang berfungsi spt "astringen"(penyegar)utk kulit yg blh mhilangkan rasa keletihan pd kaki
rasa keletihan pada kaki..anda boleh mencuba ini..
rendam kaki selama 30-40minit di dalam bancuhan teh. MySpace

3. hypertensian @ darah tingi..
Amalan minum teh hijau setiap hari, mampu mengurangkan kebarangkalian menghadapi masalah darahtinggi sebanyak 50%.
camana?
ia membantu mengekalkan fungsi saluran darah yang mengembang dan mengecut pada kadar yang betul.

4. untuk ingatan..
yang ni memang benefit sangat pada student2 yang ingin memori kuat untuk membaca dan menghafal..MySpace
daripada kajian didapati-org yang meminum 2 gelas teh hijau sehari akan merasai.
macam mana???
ini dikatakan dalam teh terkandung antioksidan yang dapat melawan radikal bebas yang dapat merosakkan saraf2 dalam otak..
benefit teh ini juga dapat megelakkan seorang dewasa daripada mendapat penyakit alzheimer dan parkinson.

5.Menurun berat badan
ni banyak org suka ni...
teh hijau dikatakan mempercepatkan proses pembakaran kalori dengan menghalang penyerapan lemak arteri dan kolesterol.
ia juga dikatakan membantu dalam penghadaman dan perkumuhan.MySpace

6. HIV person..
teh dikatakan mempunyai 'Epigallocatechin gallate' yang boleh menghalang merebaknya virus HIV & mampu membentuk sistem pertahanan badan dlm diri seseorang yg
menghidap HIV.MySpace

7. mengubat keracunan makanan.MySpace
dikatakan dlama teh mengandungi Catechin yang boleh membunuh bakteria yg menyebabkan keracunan makanan.

haa dah tahu benefitnya kan..kena amalkan ni...MySpace
dah tahu,lagi rasa terigin nak menang.MySpace
hopefully dapat peluang saya nak merasa teh yang jauh itu....MySpace

k saya nak tag contest ni pada wan iliana..sahabat saya sorang ni suka ckit mencuba benda baru..ikut dia la nak mencuba ke tak..

k that's all for now..MySpace
doakan saya berjaya..
wslm..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails