Friday, April 6, 2012

Ubat hati sedih

assalamualaikum..

Perhatian : Tuan rumah mengalami masalah emosi dan seluruh post hanya cerita how she handle this problem. It is somehow beneficial if there are someone out there that has the same problem , if not it just some nonsense. so if u think all this emotional problem is nonsense , please stop reading this post. Sorry and thanks.

internet di bilik saya mengalami ganguan terlampau ~

ada masa2 tertentu sahaja berfungsi..

hujung petang begini & tengah malam ,
macam bagi time je untuk tuan laptop ni study dengan lebih serius *adus*


malam khamis saya menerima satu berita dari seorang kawan sekolah ,

yang buatkan saya terduduk
dan akhirnya terus beralih dari duduk di meja studi terus ke katil.
terkesima sendiri.

roomate saya apatah lagi , kami tengah bergelak ketawa sebelum tu,
tetiba ja watak saya berubah ,
terus mendung.


~ sedih !! *JUJUR*



lepaskan semua perasaan.

cuba tenangkan diri dan kembali memandang message kawan sekolah saya di FB.

dan terus terpandang post ini :


Bila dia menjauh,
Bila masa membina jarak,
Dan jarak membina tembok.

Jangan pernah lupa bahawa kita pernah bertanya pada DIA tentang dia.

Jangan lupa bahawa kita pernah meminta DIA menjauhkan dia, bila dia bukan untuk kita.

Maka bila dia semakin jauh, mungkin ini petunjuk dari-NYA.
Belajarlah kembali menjalani hari dengan sendiri.
Belajarlah menerima dengan redha dan lapang dada,
Kerana aturan Allah lebih indah dan baik dari yang dijangka.

Jangan pernah lupa, semua hanya boleh berlaku dengan izin dan redha-NYA.
Maka bila bukan namanya yang tertulis dalam rencana-NYA,
Maka, biarlah DIA menjarakkan dia dari kita... :’)



terus terkena tepat pada batang hidung *adus*

reda.

mudah berkata daripada dilaksanakan.

hari khamis seakan satu hari yang panjang. 


cuba tersenyum. 
cuba buang rasa mendung tapi rasa fake.
lakonan hipokrit ainsabrina sedikit sebanyak berjaya. 

namun ternyata ada yang sedar
" Are u okay , ain? ",
dan jujur jawab  " I'm not ".




sehari tu rasa macam lacrimal gland asyik nak function je.
OMG please stop !!
geram sangat pada diri sendiri !!  

telefon mama & abah.
act normal *lakonan hipokrit*
of course somehow mama dapat agak. 
tak sanggup nak bercerita.
topik seisi rumah disoalkan sampaikan mama lupa tujuan asal aku menelefon.
telefon abah. 
kata-kata abah menyedarkan aku tentang tanggungjawab.
aku si anak sulung , I have to support my family's financial after this.

tersedar sendiri.

life has to move on. 



aku kena jugak2 lulus this final exam , 
graduate and then kerja, 
dan masa tu saya boleh bantu mama & abah.

BE STRONG Ainsabrina !!



dan petang khamis dan malamnya , aku habiskan masa di labour room. 

kerana aku tahu , aku masih lemah untuk duduk seorang di bilik.
aku percaya hyperactivity of lacrimal gland boleh berlaku.

alhamdulilah !!
finish conduct labour already , finish all the procedure except the blood taking & inserting IV line (saja simpan - untuk oncall yg akan datang)
finish observing the Caesarean section.
PUAS HATI !!

ini cara saya lari dari masalah. 
somehow , akhirnya kita akan terima.
dan saya akhirnya akan dapat terima,
He is not my prince charming *fullstop*


Doa buat diriku sendiri juga buat yang lain :-

2 pengomen:

Khalid

Move on is a little bit hard for someone and some of them need support and by doing that, they know that it just about us but also some people who we doest know. :)

Suraya Salleh

salam,
mohon save & share gambar2 ayat dan doa tuu yer :)


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails