Thursday, May 3, 2012

Segmen : Pemberian Menarik hari Ibu... Ada Hadiah!!!

Assalamualaikum ,

tadi petang , adik bongsu saya - cik ' inat busuk ' =p mesej

" kak ain , nnti ckp la apa idea kak ain utk hari ibu".

tu je , mesej dia yang boleh di 'intepret' sbg

"kak ain , cepat cari idea utk hari ibu !! and birthday inat also along the way ", =p

ye birthday si adik bongsu ni selalu terkena pada hari ibu sebabnya birthday dia awal mei kan,
to be exact 9 May 1997 .

k tuk si adik bongsu ni , kita KIV dulu ,
cari hadiah utk mama dulu.

saya pun search internet ,

"top gift for mother's day"
"flower delivery at penang for mother's day"

macam-macam keyword la,

masih tak jumpa yang berkenan,

so try last keyword

" idea hadiah hari ibu "

lalu terjumpa blog ni :

http://tamankemboja.blogspot.com

yang buat contest ni :

Segmen : Pemberian Menarik hari Ibu... Ada Hadiah!!!

 

memandangkan lama tak join contest ,
dan rasa nak berkongsi idea saya
dan juga nak tahu idea orang lain
dan juga nak hadiah kalau ada rezeki =p


ok idea saya adalah :

do it yourself photo album !!

dapat idea ini untuk birthday abah saya dulu dari blog the other khairul
so saya dah tak boleh guna idea ni utk hadiah hari ibu.
need new & fresh idea !!
help me !!

at first , saya plan nak guna cadangan Mr. K untuk gunakan khidmat
fotokenangan.my

tapi waktu tu, masa dah agak limited ,
dan saya rasa agak mahal *ok-saya-memang-agak-kedekut*

then roomate saya bagi cadangan

"kenapa ko tak wat sendiri ja? lagi ada sentimental value "

ok , fine saya pun buat keputusan nak wat sendiri ,
sedangkan saya ni memang sangatlah tak kreatif *seriously*

so , as usual saya mintak pertolongan encik google
search "do-it-yourself photo album"

dan terjumpa website ni :

make-a-photo-flip-flap-album

konon-kononnya nak wat la photo-album + card ala-ala gambar kat bawah ni ,



memandangkan masa limited ( alasan !!)
& saya ni memang tak kreatif (ni yang sebenarnya ),
*malu nak tunjuk gambar kad tak jadi tuu*

akhirnya saya beli photo album siap terus , (at last !!)

photo-album yang dah siap with reben!!


dan letak gambar-gambar yang saya dah edit (full with sentimental value !!)

sebahagian gambar & ucapan



ok , secara mudahnya :

1) pilih gambar-gambar korang dengan ibu korang yang ada sentimental value
2) edit (cara saya guna je photoscape) + tambah ayat-ayat best (yang boleh dicilok dari internet) or lagi bagus tambah je ucapan tulus dari hati korang sendiri.
3) then buat photo-album sendiri ataupun guna cara mudah macam saya - beli photo-album siap !
4) then , suprise kan ibu anda dengan hadiah photo-album anda !!


Selamat hari ibu kepada ibu-ibu semua !!!

and special wish to my mama : Bebe Fatimah bt Haq Nawaz !!
Love u , ma !!







 

1 pengomen:

Amirul Haziq

sy ingin cadangkan agar di belikan pen quran digital :) yang baca dan dengar dapat pahala, yang memberi turut dapat pahala kan.
bleh rujuk di sini >> http://bit.ly/hadiah_ibu


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails