Saturday, February 6, 2010

UPDATES CITA MY ONLY SIS

assalamualaikum

ha ni nak updated

kan ari tu ada post cita pasal adikku sorg tu..

then mggu sblm exam,fon umah

si irfan yang jawab fon dulu..
then the dialog lebih kurang camni..

"kak ain..kak ain tau tak inat kuar asrama mggu dpan"
haaaaaaaaaaaaaaaaaaa terkejut eden...
"betul ka?" aku kembali bertanya..rasa tak caya..
"ye..tu yg ipan tak puas ati tu..masa ipan duk asrama pan nak kuar abah tak bagi siap kena marah lagi,kak ain camtu abg ayin pn camtu..dia sng2 ja" haha sesi adu mengadu tak puas ati..besala adik beradik..
aku gelak je la dengar en. ipan ni mengadu..
then my reply at that time
"ala biarla sedih kak dengar dia fon kak nangis2..biar je la..adik bongsu ipan tu".
"ala kak ain ni lembut ati sgt..baru dgr 2 3 kali dah rasa sedih..ipan yg dgr slalu ni tak rasa pa2 pn".
yah sound really tak puas ati..
aku gelak lagi
then aku wat soklan cepumas.
"ipan tak sayang inat ka? ipan syg kan..jadi biar je..kesian dia nangis"
then budak ipan ni diam lama ja..
aku tak berapa ingat reply dia tp serasa aku dia cam tak jawab je..
still meluahkan rasa tak puas atinya..hahaha

then have a talk with inat..
hepi betul suara dia..
hai budak busuk ni baru sebln dah kuar asrama..
sekejap bonar..
tapi kegembiraan tu takda la lama sgt hahha
nak tau kenpa???
jawapannya di akhir post ni..
gila suspen hihi

ok cta pasal tak puas hati..
aku ada la ckit tak puas ati tu hihi
ye la aku bersusah payah dipaksa duk asrama budak ni tak smpai sbln pn dah leh kuar
aish sonang botul(cam tak jd jo kecek n9)..

tapi ada peratusan dia berjaya keluar asrama sbb aku jugak..
hihi sbb aku yang beria-ria pujuk abah suruh kuarkan..
rasa tak sanggup dah dia fon aku nangis2..
banyak kali gak dia fon..
ada skali waktu klinikal ahh baik la doktor takda waktu tu..sekejap je la pastu doktor sampai..
then ada skali waktu usrah..berenti jap aku dgr sbb nak melayan nangis dia tu..

strategi dia memang bijak la..
bukan stakat aku je dia buat drama air mata ni..
dgn mak cik2 aku pn dia sangkut..
mak ngah,mak teh,mak we..uish memang terer la..
aku pn tak pernah terfikir nak guna cara tu dulu hihi

then proceed tu the next..
hihi kita kembali pada persoalan kenapa kegembiraan tu tak kekal lama..
adikku inat ni ada buat perjanjian dengan abahku kalu dia dapat MRSM dia kena masuk asrama balik,masuk asrama MRSM la mksudnya..
and guess what..ala aku rasa korang dah leh agak dah pengakirannya..
yes,she got MRSM..
baru seminggu ja kuar asrama dah dapat result MRSM..
memang kegembiraan sementara hihi
nak tahu MRSM kat na???
MRSM transkrian yang sangat2 la dkt ngan umah..
MRSM transkrian tu sebelah je ngan sekolah rendah dia..
so boleh bayangkan betapa dekatnya ngan umah aku..
and one more thing MRSM transkrian tu memanglah sgt(8X) lagi dekat ngan tempat keja mamaku kat USM transkrian tu..
uish gila bahagia adik aku sorg tu..
but aku dah leh bayangkan mesti mama kena g melawat dia tiap2 hari..
suruh hantar makanan la..hantar tu la..hantar ni la..
penatlah mama nak melayan budak busuk tu..
aihhhhhhh anak bongsu2..
hihi sekeliling aku ramai je anak bongsu..jadi tak nak kutuk anak bongsu kat sini..hihi

so the updated story is
my sis will has to be in hostel again but now it is MRSM transkrian..
hopefully ok la budak sorg tu..
risau gak..
tlg doa2 kan dia ye kawan2..

k sampai cni je kot..
aku nak sambung lipat baju sambil tengok cita HOUSE..
wasalam..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails