Monday, December 8, 2008

..SALAM AIDILADHA..

ASSALAMUALAIKUM..

salam aidiladha kepada semua umat islam especially to bebudak usm yang tak balik raya(aku pn termasuk..huhuhu)..

ada yang tertanya apa kejadahnya kami2 ni tak balik???jawapannya adalah kerna kami bebudak 2nd year medic usm akan menghadapi our 1st exam in 2nd year at 15 dec that is this sunday hohoho tggal 6 hari je lg hohoho banyak lg nak revise nih(merujuk kepada diriku yg agak pemalas ni hihihi)



............kami keseorangan di sini hihihi.............................

raya haji tahun ni walaupun tak semeriah cam sebelum ni but still takdala teruk sangat...memandangkan aku tak balik kg beraya so untuk menutup kesedihanku aku g beraya kat rumah kawan baikku aka ex-rmateku waktu matrik that is nadia..


...............gambar nadia aku candid waktu matrik dulu hihihi........

umah dia kat pasir mas..aku bertolak semlam pas asar dan kembali ke usm pn lepas asar..cukup 24 jam hihihi

mula2 plannya nak g umah dia pas solat raya sbb segan gak la nak tdo umah org kan..tapi setelah beria-ria dipujuk oleh cik nadia aku pun bersetuju g semalam gak..
aku g sendiri naik kelisaku..senang g sendiri takdela nyusahkan org sgt..

alhamdulilah aku sampai kat umah dia dengan selamatnya..risau gak sbb aku tak berapa sgt ingat jalan..sampai agak lambat sebab jalan sangat lah jam..banyak gila keta..nak raya kan..

sampai2 ja nampak nadia duk kat luar dengan adiknya yang comel that is amalin..tunggu aku..dia punyala takut aku sesat hihihi sebab ari tu nak g umah dia boleh lak wat perangai sesat hihihi banyak sgt kg dekat2 umah dia tu yg wat aku confuse tu yg sesat..hihihi

malam tu aku makan dengan seronoknya..hihihi cm dah lama tak jumpa nasi..ye la sejak ari jumaat ari tu cafe tak bkak kan..jenuh tiap2 ari nak kuar dah la asyik jam je jln depan usm ni kebelakangan ni jadi melantak maggi+roti je aku ngan beberapa insan berdekatan ngan bilikku yg tak balik gak..jd bila jumpa nasi tak ingat dunia la..banyak gak aku makan hihihi

then ari raya menjelma..takbir raya kedengaran..sayu ja hatiku..huhuhu jauh dari ayah bonda hihihi takda la sedey sgt..sedey2 gak tp tak terasa la sangat..malam raya tu mama aku pn dah fon wish raya..adikku yang bongsu,inat sampai berebut fon ngan mamaku nak wish raya hihihi apa2 pn aku cuba hilangkan kesedihanku ini..juz fikir pas exam ada cuti so aku boleh abiskan masa tu sepenuhnya dengan keluargaku..love them all very much...
pg tadi alhamdulilah aku sempat solat raya kat surau dekat ngan umah nadia tu..one more time it make me feel a bit rindu kat kampungku..huhu selalunya aku solat raya kat surau kat kg bandar bharu,kedah(kg belah mama)..raya haji kat umah nadia pun tak berapa meriah sbb mek(tuk) dia g mekah..so kat umah dia pun simple je...

best gak kekadang tak balik ni hihihi ramai orang rindu+menanti2 kepulanganku chewah hihihi mula2 aku decide tak nak balik..mama ngan abah cam besa responnya "ikut ain la..abah ngan mama ikut jah" thanks abah mama sebab memahami..tapi dalam gitu banyak kali gak la keazamanku tergugat..hihihi ye la lepas aku wat keputusan tak nak balik tetiba je ramai yang fon nak jumpa..
kawan2 sekolah aku semua pakat fon "ain,bila nak balik..boleh jumpa"

............kawan2 sekolahku waktu reunion masa raya haji thn lepas......
sedara2+sepupu2 pun ada yang fon..my cousin belah mama,kak ila msg aku tanya betul ke tak nak balik sebabnya pakcik aku yang dah lama tak balik kg tetiba tahun ni balik kg pulak huhuhu sekali lagi memngugat keazamanku..ye la dah lama aku tak jumpa pakcikku dengan anak2nya yg comel tuh..
then cousin belah ayahku pulak,iya msg2 tanya "bila kak ain nak balik"..huhuhu aku pun menjawab msgnya dengan sedey "kak nak exam la nnti 18 dec ni kak balik" hohoho sedeynye saya..
then,masa aku fon mak sedaraku,mak teh the same respon appeared "betul ke tak nak balik?" and one more time it make i think once more about my decision..but bila aku tegaskan aku tak nak balik then her respon is "takpala blaja sungguh2" huhuhu sedey..
tak cukup ngan tu tiap2 kali fon adikku,ayin(tiap2 mggu msti kna fon dia,berkongsi masalah hihihi ayin ni byk sgt problemnya macam masalah negara ja hihihi) dia mesti cakap "ayin dah abis spm dah wktu ry hj tu kak ain btul ke tak nak blk??tak best la ry kak ain takde" and one more time aku kesedihan di cni..
then,bila aku cakap ngan mama pasal benda ni dan cakap aku rasa macam nak balik,responnya "abah kata balik pun takpa.balik la kejap kalu nak" but at last aku berjaya kuatkan semangatku hihihi aku juz pujuk diriku dengan satu ayat "lepas exam nnti ain leh cti dengan sepuas-puasnye hihihi" sbnarnya takda la puas pun..cti seminggu je..nak wat gana???dah ambik medic terima je la huhuhu

aku teringat satu doctor ni cakap waktu attachment kat a&e(accident&emergency department aka ER) waktu 1st year dulu..

"memang adat budak medic,masa bdk2 kos lain cuti kita tak cuti lagi..bila kita cuti diorg masih cuti..bila kita dah abis cuti dah stat blaja,diorg still cuti"

so kesimpulannya cuti kita memang ckit jadi reda je la ye..tu la sapa suruh ambik medic hihihi

that's all..one more time
salam aidiladha..maaf zahir batin wat semua..wslm

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails