Thursday, September 20, 2012

Saya Houseman Tagging !


Assalamualaikum

Entry pendek dari saya =)


Seminggu sudah bekerja.

Komen : Stressfull + penat yang amat !!

Bayangkan seminggu  - working from 6.30 am - 10.00 pm , without holiday even weekends. Dan ini bukan kerja pejabat yang boleh duduk , tiada maknanya. Berdiri dan berlari ke sana-sini  , itu perkara normal yang biasa *senyum pahit*

sampaikan hari pertama saya kerja , malam itu saya semacam terdengar-dengar nama saya di panggil untuk ke sana ke sini . " Doktor Ain , Doktor Ain ". Tiba-tiba rasa tak suka , dulu teringin sangat ada title tu kat depan. Sebab bila dipanggil itu , maksudnya ada la tu kerja tak siap ka ada masalah ke ataupun kerja tambahan. Aiyoooo !!

dan saya sekarang di O&G @ sakit puan , jadi jangan harapkan patient boleh kurang kan..lagi nak malam lagi ramai pulak yang nak lahirkan anak kan..kenapa ye? kena kaji ni  ;)

Dan hari ini saya dapat perlepasan khas sebabnya saya konvo hari ni.



Dan untuk itu , rasa lega sekejap. Kalau takda konvo ni , takda maknanya nak dapat cuti bagai *huh*

Semalam pukul 10 malam saya masih di Labour Room sedangkan esok paginya saya berkonvo. Sedih sangat masa tu sebab minta cuti half day tak dapat. Reda' je la =(

Esok kembali bekerja , jadi cuba kumpul semangat balik.

Saya ada assessment lusa untuk off-tagging jadi tolong doakan saya !!
Seriously nak habiskan tagging ni cepat-cepat !! Tak sanggup nak mengulang 6.30am-10.00pm setiap hari tanpa off.
Nak jalani kehidupan yang agak normal sedikit. *hidup houseman memang tak normal !!*

that's all !! Nak tidur , esok kena kerja *semangat*

wasalam

p/s : bila saya stress saya selalu fikir benda ni
"aku tak nak dah sesiapa dalam kaum kerabat aku ambil medic jadi doktor , jadi la benda lain. Dan percayalah suatu hari nanti mereka akan berterima kasih kalau diorang ikut nasihat ini. Cukuplah aku sorang rasa semua benda ni !!" - Ini serius !!





0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails