Thursday, December 17, 2009

VIDEO SEMPENA MAAL HIJRAH

assalamualaikum

salam maal hijrah..
sempena maal hijrah ingin saya tunjukkan video..



dah tgk video??? got it fom facebok..ada kawan kak senior yg upload..jauh gak connection nye..(kredit to Aisyah Khaulah)
really interesting kan..walaupun tanpa subtitle kita still dpt input dia kan..

banyak pngajaran yg boleh dapat
1)macamana manusia sekrang(that also include me)suka ambil jalan mudah,suka ambil kaedah tggu dan lihat..kalu ada pa2 masalah kita lebih prefer tggu org lain yg betulkan..bg contoh simple la kan..
-tgh2 kita jalan ada sampah la kata kan..kita lebih suka ambil langkah "ala bukan sampah aku,nnti ada org kutip tu,lagipun makcik cleaner kan ada tu kan kerja dia"

terkena batang hidung sendiri tak pengajaran 1 ni??owh mgkin tak terkena pada sesetengah insan bcoz i sure there is good person in this world..

ok back to the story,dlm video ni kisahnya pasal ada satu pokok tumbang and org sekeliling yang turut sama terkandas dalam jalan raya dsbbkan pokok tu lebih prefer tggu dan lihat..lebih prefer buang masa drpd berusaha untuk selesaikan masalah..dan unconsciously it refer to our attitude somehow..hopefully kita diberi kesedaran seperti mana budak kecil dalm video ni..

2. bersatu teguh bercerai roboh..
ahh pepatah ni selalu sangat kita dengar..tapi tu la masalahnya..masuk telinga kanan kuar telinga kiri..kita sebenarnya ambil ke tak pengajaran dr pepatah tu or just gnakan bila perlu je..

ok from the video,it really shows the meaning of the pepatah..bgaimana org yang tidak pnh kenal pun sblm ni boleh sama-sama membantu and the reward is they have solve theirs problem..
ni la tunjukkan semangat berpasukan yang perlu ada dlm diri kita..

there are many mores actually..pikir sendiri la ye..rasanya korang nampak je kan (^_^)

last pharagraph..i think so (^_^)
ok so sempena maal hijrah,marilah sama2 kita membina azam baru untuk menjadi yang lebih baik insyALLAH..

here i copywrite kata2 uploader video ni..suka ayat2 dia..
Selamat Menyambut Maal Hijrah!

Wahai pemuda!

Seluruh dunia berada di dalam keadaan cengang -bengang lagi bergejolak. Segala sistem yang ada kini telah gagal mengubatinya. Tidak ada sebarang ubat untuk menyelamatkan dunia ini melainkan dengan Islam jua. Oleh itu, TAMPILLAH KE HADAPAN untuk menyelamatkan dunia itu kerana seluruh umat manusia sedang bertunggu-tunggu ketibaan seorang penyelamat dan juru penyelamat ini tidak akan berlaku melainkan dengan mengamalkan risalah (perutusan) Islam, iaitu risalah yang dibawa obor-obornya oleh kamu. Bangkitlah dan siarkanlah nya ke seluruh alam.

Mulakan perubahan dari diri kita sendiri insyaAllah,
Kuatkan Iman Teruskan Amal!! ^___^


p/s ada exam CFCS esok..tlg doa2 kan ye..

0 pengomen:


ainsabrina mencabar dirinya sendiri.
Related Posts with Thumbnails